ایرانیان جهان
تهمت دزدی بولتون به روسیه
پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 17:06:46
ایرانیان جهان -
تهمت دزدی بولتون به روسیه
١٥٩
٠
ایسنا / مشاور امنیت ملی آمریکا روسیه را به ساخت موشک‌های مافوق صوت بر مبنای تکنولوژی نظامی که از آمریکا سرقت کرده، متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا درباره انفجار اخیر در یکی از تأسیسات نظامی در آرخانگلسک در نزدیکی شهر سورودوینسک روسیه گفت: این رویداد نشان می‌دهد که اگرچه اقتصاد روسیه تقریبا به اندازه هلند است اما این کشور همچنان به اندازه کافی در حوزه دفاع نه تنها برای به روزرسانی زرادخانه اتمی‌اش بلکه برای ساخت انواع جدید تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های مافوق صوت و موشک‌های کروز مافوق صوت که عمدتا تکنولوژی آن را از آمریکا سرقت کرده، هزینه می‌کند.
وی افزود: مقابله با این توانایی و این احتمال که ممکن است دیگر کشورها نیز چنین فناوری‌هایی داشته باشند همچنان یک چالش واقعی برای آمریکا و متحدانش محسوب می‌شود. ما بسیار بیشتر از آنچه من در اینجا به شما گفتم درباره این رویداد اطلاع داریم.
در بخش دیگری از مصاحبه‌اش بولتون به مساله اعتراضات هنگ کنگ پرداخت و به پکن هشدار داد تا دست از پا خطا نکند چرا که با پیامدهای جدی در سرمایه‌گذاری بین‌المللی مواجه خواهد شد.
وی گفت:‌ چین باید نسبت به هر اقدامی که اتخاذ می‌کند بسیار دقت کند چرا که مردم در آمریکا همچنان میدان تیان‌آنمن را به یاد دارند. اشتباه بزرگی است که چین بخواهد خاطره جدیدی همچون میدان تیان‌آنمن در هنگ کنگ بوجود آورد.
بولتون تصریح کرد: نزدیک به 60 درصد از سرمایه‌گذاری در چین از طریق هنگ کنگ صورت می‌گیرد چرا که هنگ کنگ یک سیستم قضایی قابل اعتماد بر مبنای مدل انگلیسی که ما در این کشور داریم در اختیار دارد.
وی افزود: اگر هنگ کنگ این شهرت و اعتبار را به خاطر یک تصمیم اشتباه دولت پکن از دست دهد چین با پیامدهای اقتصادی جدی مواجه خواهد شد.
مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: کنگره آمریکا نسبت به اتفاقات اخیر در هنگ کنگ بسیار نگران است و یک اقدام اشتباه توسط دولت پکن باعث انفجاری در کنگره آمریکا خواهد شد.
بولتون همچنین بار دیگر انتقادات خود از نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و حمایتش از اپوزیسیون سیاسی در این کشور را مطرح کرد.
وی گفت: ما به طور کامل از تمایل قابل توجیه‌شان برای آنکه بتوانند دولت خودشان را کنترل کنند و از شر دولت نظامی خودکامه‌ای که اساسا اقتصاد ونزوئلا را نابود کرده رها شوند، حمایت می‌کنیم. بار دیگر باید تأکید کنم که آمریکا و متحدانش خوآن گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. با این حال تمایل ما این است که شاهد گذار صلح‌آمیز قدرت و برگزاری انتخاباتی آزاد در این کشور باشیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/83876/تهمت-دزدی-بولتون-به-روسیه
بستن   چاپ