ایرانیان جهان
موفقیت محققان در بومی‌سازی دستگاه کشت جنین و خون
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 6:23:16 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس موفق به طراحی و ساخت 18 محصول در حوزه تجهیرات پزشکی شده است که انکوباتور CO2 یکی از آنها است.

دستگاه انکوباتور CO2 که در بسیاری از مراکز درمانی و تحقیقاتی و دانشگاهی استفاده و عملکرد آن مورد تأیید واقع شده است، برای کشت جنین انسانی، کشت خون (لنفوسیت)، باکتری‌های بی هوازی و هرگونه کاربرد بیولوژیک که نیاز به گاز CO2 (دی‌اکسید کربن) با غلظت معینی داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این انکوباتور در دو اندازه 48 لیتری و 80 لیتری تولید می‌شود که بسته به نیاز داخلی و سفارش مصرف کنندگان می‌توان در این اندازه‌ها تغییراتی ایجاد کرد.

علاوه بر مناسب بودن قیمت این محصول که تقریبا یک سوم مشابه‌های خارجی آن است، طراحی نرم‌افزاری برای پایش و کنترل آن نیز به‌گونه‌ای است که کاربر یا کارشناس را قادر می‌سازد تا در هر مکانی که بخواهد از دستگاه گزارش، تهیه و تنظیمات مورد دلخواه را بر روی دستگاه اعمال کند.

سیستم عیب‌یابی مرکزی، ترموستات ایمنی مستقل با قابلیت تنظیم، قابلیت اتصال به کامپیوتر، دقت خوانش و تنظیم دما تا یک دهم درجه سیلسیوس، سنسور فوق حساس CO2 با قابلیت تنظیم میزان این گاز از صفر تا 20 درصد، قابلیت هشدار صوتی هنگام خروج از حد مجاز تعیین شده، طراحی ویژه طبقات جهت جلوگیری از لغزش، مجهز به دقیق‌ترین و جدیدترین میکروکنترلرها و کالیبراسیون ساده و دقیق توسط کاربر از جمله مزایای انکوباتور طراحی شده در این شرکت دانش‌بنیان است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8379/موفقیت-محققان-در-بومی‌سازی-دستگاه-کشت-جنین-و-خون
بستن   چاپ