ایرانیان جهان
حمایت از کالای ایرانی در گروِ حفظ نخبگان در کشور است
جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 10:05:33 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- سعیداحمدزاده با اشاره به نقش نخبگان در تحقق شعار سال، حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در ابتدای سال دانش آموختگان، دانشجویان و دانشگاهیان را یکی از مهم ترین ظرفیت‌های کشور دانستند و فرمودند این جمعیت فعال و مستعد می‌تواند کشور را در عرصه کار، تلاش و تولید سرآمد کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای خارجی که امروزه در کشور ما زبانزد هستند، به کمک نخبگان و دانش ‌آموختگان برتری تولید می‌شود که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و امروزه در معتبرترین مراکز علمی و تولیدی مشغول فعالیت هستند. پس ما می‌توانیم با نگهداشتن نخبگان و مستعدان برتر در کشور و با استفاده از توانمندی آن‌ها این شعار را تحقق ببخشیم و کشور را از وجود کالاهای خارجی بی‌نیاز کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: بنیاد نخبگان سعی می‌کند با برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش که این جشنواره در منطقه ما با عنوان جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خاوران برگزار می‌شود از اختراعات و تولیدات ایرانی حمایت کند و با گسترش فرهنگ دانش بنیان و راه اندازی شرکت‌های فناور به تولید ملی و افزایش کیفیت آن کمک کند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: برخی از کالاهای ایرانی که هم اکنون به عنوان یک کالای معتبر در کشور تولید می‌شود، حاصل خدمات شرکت‌های دانش بنیانی است که برگزیده جشنواره های رویش بنیاد نخبگان بوده‌اند و از معاونت علمی و فناوری تائیدیه گرفته‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8233/حمایت-از-کالای-ایرانی-در-گروِ-حفظ-نخبگان-در-کشور-است
بستن   چاپ