ایرانیان جهان
مرکز مشترک ازدیاد برداشت بین دانشگاه "صنعت نفت" و "مونتان لئوبن" اتریش ایجاد می‌شود
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 11:51:42 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دانشگاه صنعت نفت به عنوان یکی از مراکز پیشرو در فازهای پیشین طرح‌های میدان محور و به منظور اجرای موفقیت‌آمیز طرح ازدیاد برداشت میدان گچساران و انتقال فناوری‌های روز دنیا، دانشگاه مونتان لئوبن اتریش را به عنوان  یکی از شرکای  خارجی خود انتخاب نموده است.

پروفسور "هولگر اوت"، رئیس بخش مهندسی مخازن دانشگاه مونتان لئوبن اتریش به همراه هیئتی در دانشکده نفت اهواز حضور یافت و با رئیس دانشگاه صنعت نفت دیدار کرد.

در جلسه نوبت صبح این دیدار در رابطه با امکان همکاری‌های مشترک در زمینه طرح‌های میدان‌محور، توسعه آزمایشگاه‌ها، غنی‌سازی محتوای دروس کلاسیک، آموزش‌های حرفه‌ای و فعال‌سازی تفاهم‌نامه قبلی میان دو دانشگاه تبادل نظر، و مقرر شد تا مرکز ازدیاد برداشت با نگاه ویژه به ازدیاد برداشت در مخازن شکاف‌دار به صورت مشترک راه‌اندازی شود.

پروفسور اوت در ادامه با حضور در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده نفت اهواز به ارائه سمیناری تحت عنوان "کاربرد سنگ‌های دیجیتال در ازدیاد برداشت نفت" پرداخت. این سمینار که با همکاری انجمن SPE برگزار شده بود، با استقبال بی‌نظیر دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان روبه‌رو شد.

وی در ابتدای این سمینار توانایی‌ها و تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه مونتان لئوپن را معرفی کرد و سپس به مباحث تخصصی در زمینه کاربرد سنگ‌های دیجیتال و میکرو سی تی اسکن‌ها در ازدیاد برداشت نفت پرداخت.

به گزارش ایسنا، در پایان این سمینار و در جلسه بعد از ظهر، موافقت‌نامه محرمانگی طرح‌های میدان محور و همچنین تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مشترک ازدیاد برداشت به امضای طرفین رسید و نمایندگان دانشگاه لئوبن و کمیته تخصصی مناطق نفت‌خیز جنوب (کارفرمای طرح‌های میدان‌محور) و  کمیته تخصصی دانشگاه، در خصوص موارد تخصصی مربوط به طرح گچساران به بحث و گفت‌و گو پرداختند. در این دیدار همچنین تمهیدات لازم جهت غنی‌سازی و کاربردی شدن خدمات طرف اتریشی اندیشیده شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8229/مرکز-مشترک-ازدیاد-برداشت-بین-دانشگاه-"صنعت-نفت"-و-"مونتان-لئوبن"-اتریش-ایجاد-می‌شود
بستن   چاپ