ایرانیان جهان
ایمیلی که در دولت انگلیس ولوله به پا کرد
شنبه 19 مرداد 1398 - 15:58:51
ایرانیان جهان -
ایمیلی که در دولت انگلیس ولوله به پا کرد
k ٢.٩
٠
ایسنا / رئیس دفتر بوریس جانسون مرخصی تمام مشاوران دولتی را تا 31 اکتبر لغو کرده است و گمانه‌زنی درباره برنامه دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا قوت گرفته است.
به گزارش روزنامه گاردین، مشاوران ویژه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا ایمیلی با این محتوا دریافت کردند که "اختلالاتی درباره مرخصی" ایجاد شده است و آنها نمی‌توانند تا 31 اکتبر درخواست مرخصی داشته باشند و کسانی که مرخصی گرفته‌اند مورد به مورد بررسی می‌شوند. با این حال به این مشاوران گفته شده که مانعی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته وجود ندارد.
این ایمیل خشم بسیاری از دریافت‌کنندگانی را که از حجم کاری بی‌سابقه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر گلایه داشتند، برانگیخته است. یکی از دریافت‌کنندگان ایمیل گفت، مشاوران ویژه بخشی از جنگ روابط عمومی هستند تا مردم را متقاعد کنند که دولت درباره عدم توافق جدی است.
بوریس جانسون هم شخصا در اطلاعیه‌ای خطاب به کارکنان گفته است دولت لندن اکنون روی بریگزیت بدون توافق متمرکز است. نخست‌وزیر بریتانیا در این نامه گفته است، "شرایط هر طور که باشد بریتانیا برای خروج در 31 اکتبر" تاکید دارد و "کارکنان باید فورا و به سرعت" برای این اولویت آماده شوند.
دفتر نخست‌وزیری لندن این مساله را رد نکرد که اگر قانونگذاران بخواهند در اوایل سپتامبر به دولت بوریس جانسون رای عدم اعتماد بدهند، احتمالا انتخابات زودهنگام در روزهای ابتدای نوامبر برگزار می‌شود اما تاکید کرد نخست‌وزیر اطمینان حاصل می‌کند که "بریتانیا در 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود".
مشخص نیست که آیا قانونگذاران ضد بریگزیت پارلمان بریتانیا یک انتخابات زودهنگام را رقم می‌زنند یا خیر؛ چهره‌های دموکرات کارگر و لیبرال درباره تمایلات حزب‌هایشان برای گذاشتن شرط و شروط درباره تشکیل هرگونه دولت وحدت یا دولت ائتلافی برای آمادگی برای جلوگیری از یک بریگزیت بدون توافق اختلاف‌نظر دارند.
جان مک‌دانل، وزیر خزانه‌داری دولت سایه بریتانیا گفته است، حزب کارگر برای تشکیل دولت 14 روز پس از رای اعتماد تلاش می‌کند تا مانع انتخابات زودهنگام شود اما حمایت حزب کارگر از هر نامزد دولت وحدت مانند کی کلارک یا دومینیک گریو را رد کرد.
حزب کارگر بریتانیا تاکید دارد، هر نماینده‌ای که خواستار جلوگیری از عدم توافق است باید از تلاش جرمی کوربین برای تشکیل دولت حمایت کند. با این حال چوکار اومونا، از نمایندگان لیبرال دموکرات که قبلا عضو حزب کارگر بود، مدعی شد اقلیت مناسبی از همکاران سابقش از نخست‌وزیری جرمی کوربین حمایت می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82228/ایمیلی-که-در-دولت-انگلیس-ولوله-به-پا-کرد
بستن   چاپ