ایرانیان جهان
تهمت بحرین به قطر
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:16:27
ایرانیان جهان -
تهمت بحرین به قطر
k ١.٨
٠
ایسنا / وزیر کشور بحرین مدعی شد، توطئه‌چینی‌های قطر برای از هم گسستن اتحاد ملی، فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب در بحرین محکوم به شکست است، زیرا اتحاد ملت این کشور همانند سدی غیرقابل نفوذ باقی خواهد ماند و کشور بازدارندگی و قدرتش در مقابله با چالش‌ها بیشتر می‌شود.
راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین طی یک اظهارات فرافکنانه به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه ادعا کرد: "مداخلات قطر در امور بحرین تازگی ندارد و این امر خط مشی مداوم قطر به شیوه‌های مختلف است".
وی در ادامه مدعی شد: "دوحه دو طایفه سنی و شیعه را هدف گرفته است".
آل خلیفه ادعا کرد: "قطر به دنبال فروپاشی بافت اجتماعی بوده و در راستای فتنه‌انگیزی به دنبال وارد کردن آسیب به روابط خانواده‌های اصیل بحرینی است و این مساله‌ای است که با عادات و رسوم عربی و اسلامی همخوانی ندارد".
وی در ادامه مدعی شد: "هویت ملی ما قوی و متحد بوده و مخالف نفوذ و فروپاشی است، زیرا در میان ما شهروندی هویت ملی بوده و میهن‌پرستی پایه و اساس آن است، این امر بحرین را جهت دفع همه تلاش‌ها برای فنته‌انگیزی توانمند کرده است". آل خلیفه ادعا کرد: "این توطئه‌ها تنها همبستگی و استقامت ما را افزایش می‌دهد".
وزیر کشور بحرین روز یکشنبه ریاست کمیته پیگیری اجرای طرح ملی برای ارتقای عرق ملی و تحکیم ارزش‌های شهروندی را برعهده داشت و این کمیته گزارشی از آخرین برنامه‌های اجرا شده در زمینه طرح ملی و نتایج نشست‌هایی که دفتر اجرایی با طرف‌های ذی‌ربط برگزار کرد، ارائه داد و برخی از طرح‌ها در این خصوص به روزرسانی و ادغام شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82098/تهمت-بحرین-به-قطر
بستن   چاپ