ایرانیان جهان
هدف کوشنر از سفر به کشورهای عربی
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:16:06
ایرانیان جهان -
هدف کوشنر از سفر به کشورهای عربی
٧٥٦
٠
ایسنا / پس از شکست کنفرانس اقتصادی بحرین و واکنش‌های منفی علیه کشور میزبان در داخل و از سوی کشورهای عربی و نیز فروپاشی ائتلاف عربی یعنی ائتلاف عربستان و امارات که از طرح معامله قرن در دو بخش سیاسی و اقتصادی آن حمایت می‌کنند، دلایل سفر داماد و مشاور ارشد ترامپ - مهندس این طرح- به چهار کشور عربی در کنار تل آویو غیر قابل درک است.
به گزارش روزنامه رأی الیوم، بسیاری از اطلاعات درز پیدا کرده به ویژه از سوی اسرائیل نشان می‌دهد که ترامپ و جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد وی برای برگزاری کنفرانس سران در کمپ‌دیوید با مشارکت رهبران عرب به منظور اعلام بخش سیاسی معامله قرن آماده می‌شوند که احتمالا زمان برگزاری این کنفرانس پس از انتخابات پارلمانی اسرائیل خواهد بود. این انتخابات قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود.
موضوع بسیار مهمی که در میان این اطلاعات درز پیدا کرده وجود دارد، تلاش برای انتقال قیمومیت اماکن اسلامی در قدس اشغالی از اردن به خاندان حاکم در عربستان است تا به ریاض به خاطر حمایتش از بررسی و اجرای معامله قرن پاداشی داده شود.
نمی‌دانیم چه کسی این اختیارات را به کوشنر و خانواده ترامپ داده است تا مقدسات عربی و اسلامی را بازیچه قرار داده و تعیین کنند که چه کسی مشروعیت قیمومیت بر این اماکن را دارد تا از این طریق میان نهادهای اسلامی در استانبول، قاهره، امان و مکه بر سر این قیمومیت درگیری و اختلاف را آغاز کنند.
این یک توطئه است که رژیم صهیونیستی پشت آن قرار دارد تا این مناقشه را به نهادهای اسلامی منتقل کرده و آنها را درگیر بحران‌ها و شاید جنگ‌هایی میان خود کند و به این ترتیب توجه‌شان از اشغال سرزمین‌های فلسطین دور شود. این مسئله تنها درباره مقدسات مسیحی و اسلامی نیست، بلکه رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌سازی ابدی و به دست آوردن قیمومیت این اماکن در عالم واقع است.
معامله قرن به دست محور مقاومتی نابود شد که با طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر سلطه یافتن، تجزیه منطقه و ایجاد توازنی از رعب و وحشت ضمن همکاری با تل آویو و حامیانش در آمریکا و غرب مقابله می‌کند. به همین دلیل سفرهای کوشنر تنها به کشورهایی محدود می‌شود که به نوعی از این طرح حمایت کرده و در سنگر مقابل این پیمان با هدف فنته‌انگیزی و جان بخشی به این طرحی که پیش از تولد مرده است، ایستاده‌اند.
در شرایطی که موشک‌های محور مقاومت به قلب شهر الدمام؛ پایتخت صنعتی و نفتی عربستان می‌رسد، پهپاد آمریکایی با موشک ایرانی در ارتفاع 20 کیلومتری رهگیری می‌شود، جنبش جهاد اسلامی و حماس به بستن فرودگاه تل آویو و آواره کردن سه میلیون اسرائیلی تهدید می‌کنند و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید می‌کند که کافی است موشک‌هایش انبار آمونیاک در بندر حیفا را هدف بگیرند تا صدها هزار تن به دلیل خفگی کشته شوند، با این وجود چه کسی می‌تواند از معامله قرن کوشنر و اطرافیان او مانند جیسون گرینبلات و دیوید فریدمن سخن بگوید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82090/هدف-کوشنر-از-سفر-به-کشورهای-عربی
بستن   چاپ