ایرانیان جهان
درخواست کلینتون برای تصویب لایحه کنترل مالکیت اسلحه
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:15:46
ایرانیان جهان -
درخواست کلینتون برای تصویب لایحه کنترل مالکیت اسلحه
٧١١
٠
باشگاه خبرنگاران / در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، هیلاری کلینتون از رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا درخواست کرد برای تصویب لایحه کنترل مالکیت سلاح به دموکرات‌ها بپیوندد.
به گزارش نشریه هیل، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دیروز (یکشنبه) از میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا درخواست کرد به دموکرات‌ها در تصویب لایحه کنترل مالکیت سلاح که در ماه فوریه در مجلس نمایندگان تصویب شده بود، کمک کند.
کلینتون در حساب توییتر خود نوشت: با وجود دو تیراندازی بزرگ در آمریکا در کمتر از 24 ساعت، فقط دعا و همدردی کافی نیست. ما باید کاری کنیم. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کنترل مالکیت سلاح را برای مجلس سنا فرستاده است. از میچ مکانل و نمایندگان جمهوری خواه می‌خواهم برای تصویب این لایحه به دموکرات‌ها بپیوندند.
بر اساس این لایحه، هرگونه خرید و فروش و انتقال اسلحه نیازمند بررسی پیشینه افراد است. این لایحه شش ماه پیش با حمایت دموکرات‌ها و تعداد اندکی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.
به دنبال وقوع تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، تعداد دیگری از دموکرات‌ها از جمله چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا هم از مکانل درخواست کردند لایحه مالکیت سلاح را در یک جلسه اضطراری مجلس سنا به بررسی و رأی بگذارد.
روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، 20 نفر را کشت و 26 نفر دیگر را زخمی کرد. عامل این تیراندازی مرگبار جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان 21 ساله اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعتراف کرد که این تیراندازی را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. کمتر از یک روز بعد، بر اثر تیراندازی در دیتون اوهایو، دست کم 9 نفر کشته و بیش از 12 نفر زخمی شدند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/82080/درخواست-کلینتون-برای-تصویب-لایحه-کنترل-مالکیت-اسلحه
بستن   چاپ