ایرانیان جهان
تیراندازی مرگبار در تگزاس؛ 20 نفر کشته شدند
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 17:15:24
ایرانیان جهان -
تیراندازی مرگبار در تگزاس؛ 20 نفر کشته شدند 2
k ١٠٧
٧٢
فارس/ تیراندازی فرد مسلحی در یک مرکز خرید در ایالت تگزاس، حداقل 20 کشته و 24 زخمی برجای گذاشت.
درپی تیراندازی یک فرد مسلح در شهر «اِل‌پاسو» واقع در ایالت تگزاس (آمریکا)، بیست نفر جان خود را از دست داده و بیست‌وچهار تن دیگر نیز زخمی شدند.
پلیس محلی اعلام کرد که پس از دریافت گزارشی درباره وقوع حادثه تیراندازی داخل یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در نزدیکی «سیلو ویستا» به محل اعزام شده است.
شاهدان عینی به شبکه «سی. بی. اس» گفتند که آنها دست‌کم صدای شلیک پانزده تا بیست گلوله را شنیده‌ و دو نفر با سلاح درون فروشگاه والمارت هستند.
ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که در این تیراندازی حداقل هجده نفر کشته و تعداد زیادی مجروح شدند. خودروهای امدادی و امنیتی متعددی به محل حادثه اعزام شدند.
تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که ضارب به یک قبضه سلاح اتوماتیک «AK-47» مجهز بوده و با حالتی کاملا عادی در حالی که محافظ صوتی روی گوش‌های خود داشت، وارد فروشگاه می‌شود.

یک افسر پلیس به خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» گفت شخص ضارب، تیراندازی را از بیرون فروشگاه آغاز کرده و کودکان و بزرگسالانی را که مشغول جمع‌آوری کمک‌های خیریه از طریق فروش آب‌معدنی بودند، به قتل رساند.
رئیس پلیس ال‌پاسو در نشست خبری که برای تشریح جزئیات این حادثه داشت، به خبرنگاران گفت که فقط یک مظنون در این حادثه بوده و او نیز هم‌اکنون در بازداشت است. این در حالی است که رسانه‌ها پیشتر از بازداشت سه مظنون خبر داده بودند.
با اینکه پلیس هنوز درباره انگیزه این تیراندازی اظهار نظر نکرده اما مقامات فدرال در حال بررسی یک بیانیه هستند که گفته می‌شود متعلق به ضارب بوده و در فضای مجازی پخش شده است.
ضارب در این بیانیه مدعی است که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده و با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر «کرایست‌چرچ» واقع در نیوزیلند نیز موافق است.
مقامات امنیتی آمریکا بعد از تحقیقات بیشتر، هویت مهاجم به فروشگاه والمارت را «پاتریک کروسیوس» اهل شهر دالاس و 21 ساله اعلام کردند.

تیرانداز تگزاس بعد از بازداشت در خودروی پلیس
کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این حادثه قرار گرفته و او نیز از دادستان کل خواسته تا با فوریت موضوع را بررسی کند.
ترامپ نیز دقایقی بعد در صفحه شخصی توئیتر خود به این حادثه واکنش نشان داد: «تیراندازی وحشتناکی در ال‌پاسو، تگزاس رخ داده است. گزارش‌ها بسیار بد است، تعداد زیادی کشته شدند. در حال هماهنگی با مقامات دولتی و محلی و همچنین انتظامی هستم. با فرماندار [تگزاس] صحبت کردم و حمایت کامل دولت فدرال از آنها را اعلام کرد».
منابع بیمارستانی اما ساعتی بعد از وقوع تیراندازی در فروشگاه والمارت، گزارش دادند که 20 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. یک کودک چهار ماهه نیز در جمع قربانیان این تیراندازی قرار دارد.
مقامات امنیتی ال‌پاسو همچنین کنسرتی را که قرار بود عصر شنبه (به‌وقت محلی) در آمفی‌تئاتر بزرگ این شهر برگزار شود، به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو کردند.
چهار روز پیش نیز یک فرد مسلح در تیراندازی در فروشگاه «والمارت» در حومه شهر ممفیس در شمال ایالت می‌سی‌سی‌پی 2 نفر را کشته و یک افسر پلیس را نیز مجروح کرد.
پلیس نیز به فرد مهاجم شلیک کرد و پس از مجروح شدن وی به بیمارستان منتقل شد و در شرایط نامعلومی قرار دارد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/82062/تیراندازی-مرگبار-در-تگزاس؛-20-نفر-کشته-شدند
بستن   چاپ