ایرانیان جهان
روسای دو دانشگاه کشور انتخاب شدند
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 6:46:20 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر مخبر دزفولی ضمن اعلام این خبر در خصوص مصوبات جلسه 807 شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در این جلسه گذشته قرار بود که سیاست های حمایت از کالای ایرانی برای ارائه در صحن شورا تدوین شود که در جلسه امروز این سیاست ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مخبر دزفولی گفت: در زمینه اقداماتی که باید در بخش‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و بخش گوناگون آموزشی دیگر باید صورت پذیرد و همچینین برای بخش های علمی و فناوری کشور مواردی در جلسه امروز به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تاکید بر تقویت هویت ملی از اهم محورهای مورد اشاره در جلسه بود، گفت: باورمند کردن مردم به مصرف کالای ایرانی زمانی اتفاق می افتد که تقویت هویت ملی یک جریان مستمر در اقشار مختلف شود و آن زمان است که مردم برای خرید کالای ایرانی تعصب خواهند داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقویت احترام به پرچم ملی، سرود ملی و حمایت از آن در مدارس از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای تقویت هویت ملی بود.

دکتر مخبر دزفولی افزود: رقابتی کردن و فرهنگ رقابت سالم به منظور رشد کیفیت کالاها، احترام به مشتری و حقوق آن، خدمات پس از فروش از مقوله هایی هستند که ظاهر آنها اقتصادی ولی باطن آنها فرهنگی است که مراکز آموزشی و مراکز تبلیغی و ترویجی در آن موثر هستند.

وی افزود: در ساخت فیلم های سینمایی، سریال ها، نمادهای کالاهای ایرانی باید برجسته شوند که سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مسئولیت لازم را پیدا کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: حمایت از شرکت ها و محصولات دانش بنیان نیز از مواردی بود که توسط اعضا مورد تاکید قرار گرفت که قرار شد ساز و کار لازم از طریق مجاری قانونی برای تحقق این مهم طراحی شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8185/روسای-دو-دانشگاه-کشور-انتخاب-شدند
بستن   چاپ