ایرانیان جهان
طراحی خانه بازی رباتیکی/ ربات ها دوست و همبازی بچه ها می شوند
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 6:42:31 AM
مهر

سرزمین ایرانیان- امیر موگویی یکی از مجریان طرح «خانه بازی رباتیکی» گفت: ما موفق شدیم در قالب تیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر «خانه بازی رباتیکی» را برای کودکان راه اندازی کنیم.

وی افزود: «روبوکیدز» یک خانه بازی رباتیکی است که در آن دو ربات ساخته‌شده توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در راستای تعامل با کودکان و سرگرم کردن آن‌ها فعالیت می‌کنند.

موگویی با بیان اینکه در حقیقت، کودکان مهمان خانه این دو ربات هستند، خاطر نشان کرد: شکل ظاهری ربات‌ها دلنشین، مهربان و کودکانه است؛ صورت‌ آن‌ها دارای انیمیشن انسانی بوده که 21 حالت صورت را نشان می‌دهد. آن‌ها می‌توانند فارسی صحبت کنند، بخندند، متعجب شوند و حتی از شدت ناراحتی اشک بریزند.

به گفته این محقق، کودکان همچنانکه در محیط می‌توانند با ربات هایی به نام های «آرسو» و «سامی» صحبت کنند، قادر هستند از بازی‌های رباتیکی لذت ببرند.

وی با بیان اینکه این ربات ها توسط محققان شرکت دانش بنیان «آرسام» در مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده اند، افزود: ربات ها بازی هایی با کودکان انجام می دهند که این بازی‌ها نیز کاملا جدید و متفاوت هستند؛ ربات‌های پرش‌کننده،‌ ماشین‌های هوشمند ریسینگ، ربات‌های جنگی هوشمند، خاله بازی رباتیکی و... از جمله بازیهای ربات ها با کودکان هستند.

موگویی با بیان اینکه هرکدام از ربات ها در فضای مشخصی تعبیه شده اند و قابلیت بازی همزمان 5 نفر به ازای هر بازی را دارند، عنوان کرد: نوع بازی و محیط های طراحی شده هر بازی جدید هستند.

به گفته وی، رقابت با کودکان دیگر و کسب امتیاز از هر بار بازی کردن برای کودکان جذاب است که در این خانه بازی این موضوع در نظر گرفته شده است؛ به‌گونه‌ای که در بدو ورود پروفایلی برای  هر کودک شکل می‌گیرد که اطلاعات و امتیازهایش را ذخیره خواهد کرد.

وی ادامه داد: کودک به تدریج و با کسب امتیازهای بیشتر به سطوح مختلف امتیازی رسیده و متعاقبا ربات‌هایش در هر بازی از حیث عملکرد ارتقاء پیدا می‌کند و می‌تواند به جایزه‌های ویژه‌ای دست یابد.

این محقق با بیان اینکه بخش ویژه دیگر روبوکیدز، جشن رباتیکی است که آرسو و سامی برای کودکان برگزار می‌کنند، گفت: «سامی» در این جشن برای کودکان آواز می‌خواند، از سرگذشت آمدنش به زمین می‌گوید و با کودکان بازی‌ دسته‌جمعی انجام می‌دهد. «آرسو» برای کودکان کیک‌ و کادو می‌آورد. در این جشن رباتیکی همه باهم شادی کرده و تجربه بی‌نظیر جشن به میزبانی ربات‌ها را رقم می‌زنند.

وی خاطر نشان  کرد: «سامی» یک ربات مهربان و تپل است و با خود تعداد زیادی اسباب بازی رباتیکی دارد؛ « آرسو» بزرگتر و کمی قوی‌تر از سامی است.

موگویی با بیان اینکه بازی‌های رباتیکی به همراه دو ربات با کودکان در خانه بازی انجام می شود، عنوان کرد: در روبوکیدز درب های جدیدی از جهان فناوری به روی بچه ها باز می شود که زبان آن، زبان شادی و سرگرمی است. ربات ها قوه تخیل بچه ها را تقویت می کنند.

وی تاکید کرد: داستان ها و بازی هایی که در این خانه بازی طراحی شده با همکاری کارشناسان و نویسندگان کودکان بوده است.

این محقق با بیان اینکه طراحی و ساخت این ربات ها و خانه بازی به صورت کامل توسط تیممان طراحی شده است، افزود: این طرح گامی در راستای بومی سازی ایده های ایرانی بوده و میتواند منجر به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8163/طراحی-خانه-بازی-رباتیکی--ربات-ها-دوست-و-همبازی-بچه-ها-می-شوند
بستن   چاپ