ایرانیان جهان
همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک»
شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 6:55:47 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اعلام این خبر افزود: این همایش به همت پداغند غیرعامل استانداری کردستان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و جهاد دانشگاهی کردستان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری برگزاری این همایش تمام تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر و تاثیرگذارتر این همایش به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های برخی از مراکز جهاد دانشگاهی که در بحث پدافند غیرعامل مرتبط هستند، بیان کرد: گروه‌ فناوری‌های نوین ساختمان در جهاد دانشگاهی با سه رویکرد نانو در مصالح ساختمانی، پدافند غیرعامل و انرژی‌های نو به تصویب رسیده است.

سهراب‌نژاد با اشاره به کارهای مطالعاتی که در زمینه پدافند غیرعامل انجام شده و یا در حال انجام است، اعلام کرد: اصلاح طرح‌های جامع شهری با رویکرد پدافند غیرعامل، مکان‌یابی و بررسی طرح اسکان موقت شهری در راستای مدیریت بحران، طرح مقاوم‌سازی و اصلاح سازه ساختمان‌های دولتی، طرح اولویت‌بندی ساختمان‌های عمومی و دولتی استان جهت تغییر کاربری در مواقع بحران، هوشمندسازی ساختمان‌ها و معماری آنها و همچنین سبک‌سازی و صنعتی‌سازی جهت اسکان سریع پس از بحران از جمله طرح‌های مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در جهاد دانشگاهی است.

وی عنوان کرد: کارگروهی که در این گروه فنی و مهندسی وجود دارد، در زمینه مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در حال حاضر بر روی عناوین مذکور در حال مطالعه است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان تصریح کرد: در حوزه منابع طبیعی و زیستی هم کارهای خوبی در این نهاد علمی در حال انجام است که بخش‌هایی از آن هم به پایان رسیده است.

وی از بررسی علل معضل ریزگردها در استان توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و یادآورشد: بحث مطالعاتی آفات و سموم گیاهی و همچنین علل خشکسالی جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس نیز از دیگر مباحث در حال بررسی جهاددانشگاهی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8132/همایش-منطقه‌ای-«مدیریت-پیشگیری-و-کنترل-تهدیدات-زیستی-و-بیولوژیک»
بستن   چاپ