ایرانیان جهان
تاسیس شهر سلولی در استان البرز تحول عظیمی به وجود می‌آورد
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 6:36:35 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر محمد علی سبحان اللهی مشاور عالی رییس دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه کنفرانس بین المللی خوارزمی آغازی برای برنامه یکصدمین سال دانشگاه خوارزمی است اظهار کرد: خوشحالیم که در دوره ریاست جدید بر گزاری این جشن به خوبی ادامه پیدا میکند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حالیکه روز حافظ، سعدی در کشور داریم به بحث ریاضیات و علوم تجربی و علوم طبیعی بها داده نشده است، گفت: دانشمندان ریاضی به عنوان آفرینندگان این دانش حقی بر گردن ریاضی دارند.

مشاوره عالی رییس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان قطب ریاضی کشور از حضور ریاضیدانان بزرگی مانند دکتر مصاحب، دکتر جهانشاه لو و دیگران بهره‌مند است، افزود: این دانشگاه با عنوان خوارزمی مسئولیت بزرگی در رابطه با بزرگداشت این بزرگان برعهده دارد.

وی تاکید کرد: محمد بن موسی خوارزمی برجسته‌ترین ریاضیدان است که تاریخ اسلام با نام او آغاز است.

رییس سابق دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: انشگاه خوارزمی جزو 16 دانشگاه برتر کشور است که بستر ورود به نسل دانشگاه های سوم و چهارم در این دانشگاه فراهم شده است.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه خوارزمی ادامه داد: این دانشگاه میتواند نقش ملی و محلی داشته باشد.

وی با اشاره به تاسیس شهر سلولی دانشگاه خوارزمی در استان البرز افزود: تاسیس شهر سلولی تحول عظیمی در استان البرز به وجود می‌آورد.

سبحان اللهی گفت: قرار داد نفتی، پلاسمای پزشکی و ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی یک وظیفه ملی بوده که در این دانشگاه انجام شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8115/تاسیس-شهر-سلولی-در-استان-البرز-تحول-عظیمی-به-وجود-می‌آورد
بستن   چاپ