ایرانیان جهان
معاونت علمی از فعالان ارز دیجیتال حمایت می کند
دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 6:54:19 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- علیرضا دلیری با تاکید بر چتر حمایتی معاونت در مسیر ساخت ارز دیجیتال در کشور بیان کرد: این معاونت موافق فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال است، لذا زمینه برای فعالیت در این حوزه فراهم است و به‌عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام می‌کنم تلاش ما این است که افراد فعال در این حوزه زمین نخورند و آمادگی عقد تفاهم‌نامه در این زمینه هستیم، بنابراین وارد میدان عملیات شوید.

دلیری در این پنل با اشاره به اینکه دیدگاه حاکمیت باید نسبت به ارزهای دیجیتال روشن شود، گفت: اکثر کشورهای دنیا و در رأس آن‌ها آمریکا در این حوزه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند؛ چراکه اکثر کارشناسان بر این باورند که ارز دیجیتال در آینده جایگزین ارز فیزیکی خواهد شد. 

وی بابیان اینکه بهتر است شروع کار از ارز داخلی در کشور شکل بگیرد افزود: در این مسیر ابتدا می‌بایست نگاه حاکمیت و در رأس آن دولت در حوزه فناوری اطلاعات به رسمیت شناخته شود و با نگاه جهانی،  ورود زودهنگام به این حوزه را داشته باشیم؛ چراکه در خیلی از کشورها فعالیت در این پلت فرم شکل‌گرفته است و با چیزی در حدود نهصد ارز ایجادشده خریدوفروش صورت می‌گیرد. 

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: سابقه پایگاه داده‌ها در دنیا دیرینه است و از پلت فرم‌های دقیق در حوزه فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، که با استفاده از آن می‌توان به حوزه‌های دیگری غیر از مباحث مالی ورود پیدا کرد. 

وی در ادامه با اشاره به نحوه ورود کشورها به حوزه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتالی اظهار کرد: در این مسیر برخی از کشورها خواهان ساخت ارزهای نوین در کشورشان بودند و با بهره‌مندی از ارزهای موجود باتحمل و صبر فضای آینده در این حوزه را موردبررسی قراردادند، لذا ایران نیز با توجه به پیشرفت و توسعه در این حوزه می‌بایست همگام‌سازی در این مسیر را با توجه به پیشرفت‌ها این حوزه در دنیا پی بگیرد و از فضای حاکم در دنیا بهره‌مند شود. 

دلیری با بیان اینکه باید حداقل یک محصول ایرانی در حوزه ارز دیجیتال ایجاد کنیم افزود: با توجه به اینکه بحث در حوزه ارزهای دیجیتال در کشور نوین است، هنوز قانون مشخصی در این حوزه نگاشته نشده و راه در این مسیر بسیار است، بنابراین این فرصت برای بخش خصوصی مهیاست تا در این زمینه به فعالیت بپردازد؛ و به این حوزه ورود پیدا کند چراکه تا درخواست و تقاضا  نباشد، به طبع حمایتی از سوی دولت نیز نخواهد بود. 

وی گفت: پیش بینی می‌شود، تا پنج سال آینده با توجه به رشد و توسعه در حوزه ارزهای دیجیتال در دنیا 50 درصد معاملات در بستر ارزهای دیجیتال انجام خواهد شد، لذا ایران نیز نمی‌تواند بیرون از این قاعده جهانی عمل کند و باید بداند که در این حوزه زمان کم است و به‌سرعت فکری بیاندیشد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8104/معاونت-علمی-از-فعالان-ارز-دیجیتال-حمایت-می-کند
بستن   چاپ