ایرانیان جهان
مرکز فرهنگ ایرانی و زبان فارسی «خیام» در اسپانیا ایجاد شد
شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 6:26:40 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین سلیمی در این باره اظهار کرد: این نخستین مرکز آموزش زبان فارسی است که در یکی‌ از دانشگاه‌های اسپانیا دایر می‌شود و دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان هماهنگ‌کننده روابط دانشگاهی ایران و اسپانیا با این اقدام، گام بلندی برای گسترش فرهنگ ایرانی و آموزش زبان فارسی‌ در دانشگاه اسپانیا برداشته است.

وی افزود: به رغم ارتباط نزدیک فرهنگی دو کشور ایران و اسپانیا، روابط دانشگاهی دو کشور هنوز به حد مطلوب نرسیده است و کرسی‌های زبان فارسی‌ در دانشگاه اسپانیایی رونق چندانی ندارند و اکثر واحدهای زبان فارسی، حتی در ذیل دپارتمان‌های زبان عربی‌ تدریس می‌شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: گامی که اکنون برداشته شد، به نوعی جایگاه متفاوت و متمایز برای زبان و فرهنگ فارسی‌ در دانشگاه‌های اسپانیا به وجود می‌آورد و امیدواریم که در صورت موفق شدن این حرکت، بتوانیم با همکاری دانشگاه‌های دیگر ایران و اسپانیا، کرسی‌ها و مراکز زبان فارسی‌ را در دانشگاه‌های اسپانیایی گسترش دهیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دانشگاه علامه طباطبایی از دو سال پیش مذاکراتی را با دانشگاه نبریخای مادرید آغاز کرده بود که سرانجام در پی تفاهم‌نامه‌ای که میان دو دانشگاه امضا شد، مرکز آموزش زبان فارسی خیام در مادرید افتتاح شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8082/مرکز-فرهنگ-ایرانی-و-زبان-فارسی-«خیام»-در-اسپانیا-ایجاد-شد
بستن   چاپ