ایرانیان جهان
مسابقه ملی ایده‌پردازی تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی مغز
سه شنبه 28 فروردین 1397 - 6:47:14 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- هدف از برگزاری این مسابقه جذب ایده‌های کاربردی محققان و پژوهشگران جهت رفع مشکلات رایج در کشور در زمینه پزشکی به خصوص در مطالعات خواب و اختلالات عصبی رایج از قبیل دمانس و بیماری‌های عصب تحولی و همچنین کاربردهای حوزه علوم انسانی از قبیل حوزه اقتصاد و رفتاری مانند نورومارکتینگ و آموزش و پرورش شناختی است.

این مسابقه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار خواهد شد، در مرحله غیرحضوری چکیده ایده‌های ارسال شده شرکت کنندگان توسط هیات داورانی متشکل از اساتید دانشگاه‌های برتر سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و ایده‌های برگزیده جهت ارائه و دفاع از طرح خود به مرحله نهایی دعوت خواهند شد.

همچنین مهلت ثبت‌نام و ارسال چکیده طرح اولیه تا پایان اردیبهشت ماه امسال است و مرحله نهایی در تیرماه برگزار می‌شود.

تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی مغز (fMRI) روشی است که پا را از مطالعات ساختاری مغز فراتر گذاشته و به بررسی کارکرد مغز با استفاده از اندازه‌گیری تغییر سطح اکسیژن و جریان خونی که در پاسخ به فعالیت نورونی ایجاد می‌شود، می‌پردازد و نواحی مغزی فعال در هنگام فعالیت‌های مختلف را مشخص می‌کند.

این مسابقه در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار خواهد شد؛ در مرحله غیرحضوری چکیده ایده‌های ارسال شده شرکت کنندگان توسط هیئت داورانی متشکل از اساتید دانشگاه‌های برتر سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و ایده‌های برگزیده جهت ارائه و دفاع از طرح خود به مرحله نهایی دعوت خواهند شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8072/مسابقه-ملی-ایده‌پردازی-تصویربرداری-تشدید-مغناطیسی-کارکردی-مغز
بستن   چاپ