ایرانیان جهان
پورمحمدي: دولت هيچ‌گونه مجوزي براي زير پا گذاشتن قانون ندارد، فقط مي تواند انتقاد کند و يا درخواست تغيير قانون دهد
دوشنبه 26 فروردين 1392 - 2:15:41 PM
 رييس سازمان بازرسي وضعيت اشتغال کشور را نگران کننده دانست.

مصطفي پورمحمدي يک‏شنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادي استان با اشاره به نام‏گذاري سال‌جاري با عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اظهار داشت: حماسه به اين معني است که شرايط عادي نبوده و بايد اقدام استثنايي صورت گيرد. در سال‏هاي گذشته فرصت‏هاي خوبي در کشور وجود داشت که از اين فرصت‏ها به خوبي استفاده نشده است و با وجود منابع ارزي فراوان در اختيار کشور، از اين منابع با اولويت‏بندي استفاده نشده است.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اينکه کارهاي خوبي در کشور انجام شده است اما بايد رعايت اولويت‏ها در نظر گرفته شود، تصريح کرد: در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني مشکلات اقتصادي بر واحدهاي اقتصادي عارض شده است.
وي با تاکيد بر اينکه تحريم، فشار زيادي را وارد کرده است، اضافه کرد: بايد به دنبال راه‌حلي براي عبور از اين فشارها باشيم.
اهم اظهارات رييس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه مي آيد:
*بايد ايستادگي داشته و تدبير کنيم، ايستادگي کردن و رجز خواندن و يا شعار دادن صحيح نيست بلکه بايد با برنامه و راهکار عمل کرد. دشمنان از سال‏هاي گذشته اقتصاد کشور را نشانه گرفته‏اند، بر اساس بيانات مقام معظم رهبري درمان درد اقتصاد توليد است و بايد به اين بخش توجه ويژه شود.
*براي رونق توليد بايد کار و سرمايه در اختيار اين بخش باشد، امسال وضع توليد نسبت به سال گذشته بدتر شده و اشتغال نيز موضوع نگران‌کننده‏‌اي است.
* عمر دولت دهم به پايان رسيده و ديگر فرصت انجام کاري را ندارد، اگر تصميماتي نيز بگيرد عملي نخواهد شد.
* ما براي زمين‏گير کردن دشمنان نياز به همبستگي گسترده در ميدان انتخابات داريم، بايد يک فرد جازم و اصلح بر سر کار بيايد.
*دولت هيچ‌گونه مجوزي براي زير پا گذاشتن قانون ندارد، فقط مي‏تواند انتقاد کند و يا درخواست تغيير قانون را داشته باشد.
*تصميمات عجولانه‏اي در کشور گرفته مي‏شود که به دنبال آن مصوبه‏اي ارائه و به سرعت تغيير مي‏کند،: نبايد تصميمات اينگونه سست و ضعيف باشد.
* در حال حاضر نقدينگي در کشور سبب تورم شده است، تورم به همان ميزان که سبب ناراحتي و مشکلات براي مصرف‌کننده مي‏شود، مشکلاتي را نيز براي توليدکننده ايجاد مي‏کند. براي پرداختن به توليد بايد تورم را کنترل کرد، راهکار کنترل تورم پايين‌ آوردن هزينه‏هاي دولت است.
* دولت براي خود به صورت سرسام‏آور هزينه کرده و منابع کشور را صرف مي‏کند، براي ايجاد تحول در موتور اقتصاد و توليد بايد به نکات مذکور توجه بيشتري شود. تنها راه تحول اقتصادي توليد و و مديريت به معني حماسه اقتصادي است.
* 80 هزار واحد صنعتي در کشور وجود دارد که سرمايه‏گذاري صورت گرفته در اين واحدها بالا است. در دور آينده دولت بايد تحولي ايجاد شود، در اين چند ماه آخر دولت دهم، عملاً کاري ساخته نيست.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/8/پورمحمدي--دولت-هيچ‌گونه-مجوزي-براي-زير-پا-گذاشتن-قانون-ندارد،-فقط-مي-تواند-انتقاد-کند-و-يا-درخواست-تغيير-قانون-دهد
بستن   چاپ