ایرانیان جهان
باهنر: نقدينگي در کشور 7 برابر شد
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 4:12:22 PM

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان مي‌گويد در ائتلاف به نفع کسي کنار نمي‌روم.

محمدرضا باهنر در ادامه سفرهاي پيش انتخاباتي به مازندران سفر کرد. وي در اين سفر در جمع اصولگرايان مازندران سخنراني کرد و پس از آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

محمدرضا باهنر با بيان اينکه کنفرانس امروز ما براي اجراي حماسه سياسي در کشور تدبير شده است، اظهار داشت: بسياري از حجم اين حماسه در خرداد 92 رقم مي‌خورد و براي نخستين بار است که دو انتخابات مهم را در يک روز داريم.

اهم اظهارات عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان را به نقل از فارس بخوانيد:

* هر انتخابات پيش‌لرزه و پس‌لرزه‌هايي دارد، براي کم کردن حساسيت‌ها اينطور شد که انتخابات هر دو سال برگزار ‌شود و انتخابات سال جاري تجربه جديد است که بايد تلاش کنيم تا نسبت به انتخابات گذشته افزاينده باشد و کاهنده نباشد و به لحاظ اهميت هر دو در تاثير يکديگر قرار نگيرند.
هزينه‌هاي دولت هر ساله افزايش مي‌يابد

*هزينه‌هاي دولت هر ساله افزايش مي‌يابد و در سال 90 ـ 91 با يکسري تنش‌هاي اقتصادي در سطح عمومي قيمت‌ها مواجه بوديم که رشد اقتصادي و رشد نقدينگي به تورم ساختاري اضافه شد و سال گذشته تورم 40 درصدي را تجربه کرديم که اين تورم در 20 سال اخير بي‌سابقه بود. بخشي از تورم‌هاي ساختاري کشور و کنترل هزينه‌هاي دولت وابستگي هزينه‌هاي دولت به نفت است، اين وابستگي بايد به حداقل برسد.

وي تورم سال گذشته را داراي علت‌هاي مختلف عنوان کرد و ادامه داد: بخش کمي از تورم‌هاي سال 91 به تحريم‌هاي خارجي بر مي‌گردد و بخش عمده آن بستگي به سياست‌هاي اشتباه اقتصادي است که در کشور اتفاق افتاد.

نقدينگي در کشور 7 برابر شد
*هشت سال اخير نقدينگي ما از عدد 70 هزار ميليارد تومان به 800 هزار ميليارد تومان افزايش يافت يعني 7 برابر شد در حالي که رشد اقتصادي ما کمتر از 4 درصد بود و شکاف جدي در کشور ايجاد شد.

رهبري واضح خصوصيات رئيس جمهور را مطرح کردند

*کسي به ميدان کارزار بايد بيايد که توان به دوش کشيدن بار سنگين را داشته باشد و مقام معظم رهبري نيز به طور واضح خصوصيات رئيس جمهور آتي را مطرح کردند ما به همين موضوع آمديم تا اداي تکليف کنيم.

*در ائتلاف پنج به نفع کسي کنار نمي‌روم، قرار ما اين است که در هنگام ثبت‌نام به يک نفر تبديل شويم و معيارش نيز نظرسنجي است و تا 15 ارديبهشت مشخص مي‌شود.
رهبري هرگاه بخواهند تذکر و يا نصيحتي داشته باشند مطرح مي‌کنند

*کساني که بخواهند هماهنگ رهبري باشند بايد سياست‌هاي کلي را اجرا کنند و اين مسير شفاف و روشن است و نيز رهبري هرگاه بخواهند تذکر و يا نصيحتي داشته باشند خصوصي يا علني مطرح مي‌کنند. برخي مي‌خواهند مسئوليتي را گردن ديگري بياندازند هر روز اجازه مي‌گيرند و من اين کار را مصلحت نمي‌دانم.

*در بحث فتنه ما دو نفر را محدود مي‌دانيم ولي برخي‌ها در دوران فتنه خوب کار کردند، برخي بي‌تفاوت بودن و برخي ديگر نيز کمک کردند و اعلام مي‌کنم که خاتمي از سران فتنه نيست. امتحان خوبي هم پس نداد و بايد جبران کند و مواضع روشن و حساس خود را در مقابل فتنه اعلام کند.

*شناخت رحيم مشايي هفت تا هشت واحد درسي دانشگاهي مي‌خواهد. اينکه مي‌آيد يا نمي‌آيد بايد از خودش بپرسيد و به نتيجه رسيديد، به ما هم بگوييد.

*مشايي يکسري انحرافات فکري و موضعي دارد، او مي‌تواند مسئوليت محدودي در نظام داشته باشد در مقام رياست جمهوري بايد فکري حساس و روشن باشد که نظر ايشان در چارچوب منافع و مسائل نظام نيست.

* رئيس جمهور کنوني بر ساختار اجرايي کشور تکيه نمي‌کرد و مي‌خواست خودش به جاي همه کار کند. نيروهاي استخدام رئيس جمهور دولت دهم به صورت يک سرباز عمل مي‌کردند، رئيس جمهور کنوني سعي دارند ضمن احترام به سربازان، فرمانبر ايشان باشند در حاليکه مسئولان اجرايي بايد ژنرال باشند و با توانمندي برنامه‌هاي دولت را به نتيجه برسانند.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/79/باهنر---نقدينگي-در-کشور-7-برابر-شد
بستن   چاپ