ایرانیان جهان
متکي: برنامه هاي هسته اي در دولت يازدهم بايد با جديت پيگيري شود
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 5:32:14 PM
 
کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: سياستهاي اشتباه بانک داري در کشور سبب شده است روزبه روز به قدرت بانک ها افزوده شده و در عوض از قدرت توليدکنندگان کاسته شود.

منوچهر متکي شامگاه شنبه در جمع مردم مرند اظهار داشت: هدف از توليد داخلي، کسب ثروت و منافع اقتصادي براي کشور است که اين امر را مي توان با استفاده از مطالعه تجربه ديگر ملت هاي موفق و پيشرفته جهان به دست آورد.

وي ادامه داد: هدفمندي يارانه ها يکي از بهترين راه ها براي کنترل تورم و ايجاد تعادل در اقتصاد است اما اين پول ها بايد بيشتر در اختيار توليد قرار گيرد زيرا توليد ناموس اقتصاد است.

متکي با بيان اينکه در قوانين اجرايي کشور حمايت از توليد معني ندارد، گفت: متاسفانه در سال هاي اخير بيشتر شاهد کاغذبازي هايي در زمينه توليد بوده ايم و تمامي ارگان ها در اين زمينه سعي کرده اند مسئوليت را بر عهده نهادي ديگر بگذارند.

وي در خصوص ضرورت کنترل نرخ سود بانکي در بانک هاي کشور گفت: نقدينگي و نرخ سود بانکي که يکي از بزرگترين عوامل ايجاد تورم در کشور است بايد به وسيله گروهي از کارشناسان اقتصادي بررسي شود و در غير اين صورت کشور دچار مشکلات عديده اي در اين زمينه خواهد شد.

برنامه هاي هسته اي در دولت يازدهم بايد با جديت پيگيري شود

کانديداي احتمالي رياست جمهوري با اشاره به احتمال مذاکره با آمريکا در خصوص برنامه هاي هسته اي ايران، گفت: در اين خصوص بايد طبق سفارشات رهبري عمل کرده و منتظر تغيير عقايد آمريکايي ها در خصوص حقوق هسته اي ايران باشيم.

وي با بيان اينکه نبايد در دولت هاي بعدي شاهد درگيري سران کشور با يکديگر باشيم، گفت: درگيري مسئولان آفت کشور بوده و نبايد ماجراي بگم بگم ها در دولت هاي بعدي اتفاق بيفتد.

متکي در خصوص علت برکناريش از وزارت امور خارجه کشور در دولت احمدي نژاد نيز گفت: تا پايان دولت احمدي نژاد در اين خصوص سخن نخواهم گفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/74/متکي--برنامه-هاي-هسته-اي-در-دولت-يازدهم-بايد-با-جديت-پيگيري-شود
بستن   چاپ