ایرانیان جهان
ناگفته هايي از ديدار مشترک خاتمي و هاشمي
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 5:29:36 PM

برخي اخبار مطرح شده در محافل سياسي حاکي از آن است که  آخرين ديدار سيدمحمد خاتمي و هاشمي رفسنجاني در بردارنده توافق هاي ويژه اي بوده است.
به گزارش سرويس سياسي اخبار محرمانه ،در محافل سياسي شنيده مي شود در اين ديدار که به مناسبت نوروز برگزار شده ، هاشمي رفسنجاني خواستار کانديداتوري سيد محمد خاتمي شده که وي بارديگر با بيان اينکه فضا براي حضور وي در انتخابات که مهمترين آن ها امکان رد صلاحيت او مي باشد؛مناسب نيست بر عدم کانديداتوري خود تاکيد و مي گويد:من قطعا در انتخابات کانديدا نمي شوم اما بنا دارم که نيامدنم را اعلام نکنم.
بنا بر اين گزارش، هاشمي رفسنجاني نيز با اشاره به شرايط انتخاباتي اصولگرايان به خاتمي مي گويد:ما بايد از روش  اصولگرايان ياد بگيريم که با مکانيسم ائتلاف به دنبال پيروزي در انتخابات هستند.ما هم بايد با تشکيل ائتلافي از ميان گزينه هاي موجود يعني روحاني، عارف و جهانگيري به يک گزينه رسيده و تعدد کانديداها را به حداقل برسانيم.
از ديگر سو گفته مي شود خاتمي با خطاب قرار دادن هاشمي از وي خواستار حضور در انتخابات و تامل بيشتر وي براي کانديداتوري وي شده و گفته است:من که نمي آيم.اما من يک سرمايه اي بنام صداقت بيشتر ندارم.حاضرم اگر شما کانديدا شويد سرمايه ام را براي شما به ميدان بياورم.اما از من نخواهيد که اين سرمايه را براي گزينه اي حداقلي خرج کنم.و اگر حرف گزينه حداقلي وسط باشد شايد من سکوت کنم.
وي همچنين به هاشمي رفسنجاني گفته است:من همانطور که گفتم بناشده است که نگويم ،نمي آيم.شما هم همين کار را بکنيد تا برويم جلو ببنيم چه مي شود و زمينه هاي حضور شما را جدي تر پي گيري کنيم.
در محافل سياسي گفته مي شود هاشمي رفسنجاني پيشنهاد خاتمي در اين خصوص را پذيرفته و قرار  اين شده است که هر کدام از اين افراد ضمن مطرح نکردن حضور خود درانتخابات، تلاش کنند تا با مطرح کردن رسانه اي حضور خاتمي در انتخابات، موجي را در اين زمينه ايجاد کرده و آن را نهايتا پشت هاشمي رفسنجاني انتقال دهند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/73/ناگفته-هايي-از-ديدار-مشترک-خاتمي-و-هاشمي
بستن   چاپ