ایرانیان جهان
اصناف بخش امنیت روانی و اجتماعی جزیره کیش است
چهارشنبه 12 تير 1398 - 09:22:06
ایرانیان جهان - اقتدار هر کشوری بستگی به امنیت اقتصادی کشور دارد و اصناف و تجار می توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف نشستی با حضور دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سرهنگ جمالی فرمانده نیروی انتظامی، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، جوامع صنفی جزیره کیش، جمعی از مسئولین محلی، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش 11 تیر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و مخصوصا شهدای اصناف به سیاست گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اشاره داشتند و گفتند سیاست سازمان در جزیره کیش استفاده از توانمندی بخش خصوصی در توسعه کیش است و مدیران سازمان در هر سطحی که مسئولیت دارند به هر حال میهمان هستند و صاحبان اصلی جزیره کیش اصناف و تجار هستند که زندگی و سرمایه خود را در جزیره کیش گذاشتند. این افراد با دخالت در سیاست گذاری ها و ایفای نقش در اجرا و با مسئولیت پذیری. می توانیم جزیره آبادی داشته باشیم.
دکتر مظفری تاکید کردند که سازمان و بخش خصوصی یک خانواده هستند و نباید نقطه مقابل هم باشند بلکه باید در کنار هم باشند تا برای حل مشکلات راه کار پیدا کنیم و بحث اصلاح شیوه نامه ها است که تا حدودی انجام شده است و با فرایند ها، روش ها، و کوتاه کردن راه به بهترین شکل ممکن می توان شرایط موجود را اداره کرد.
سرهنگ جمالی در این نشست بازاریان و اصناف را به عنوان یکی از بازوان مهم نیروی انتظامی در بحث ارتقاء امنیت اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: اصناف یکی از بزرگترین لایحه جمعیتی و تاثیر گذار در جامعه و به عنوان اصل مهم و کلیدی محسوب می شوند که علاوه بر کارکردهای اقتصادی، به حرکت در آوردن موتور رو به جلو اقتصادی در رویدادهای مهم است.
حاج آقا شمس امام جمعه اهل تسنن در این نشست با اشاره به نقش مهم اصناف در طول تاریخ گفتند: آبادانی هر کشوری مدیون حضور تجار و اصنافی هستند که با ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری چرخه اقتصادی را به حرکت در می آورند. و در شرایط نا مطلوب اقتصادی تحریم هایی که از جانب کشورهای استکبار بر کشور ما تحمیل شده است برای دور زدن این تحریم ها اصناف و تجار هستند که نقش مهمی را ایفا می کنند.
در این نشست مدیرعامل جامعه بازاریان، مدیرعامل جامعه هتلداران، مدیرعامل مراکز پذیرایی، مدیرعامل اتحادیه املاک جزیره کیش ضمن مطرح کردن نقاط قوت و ضعف حوزه های مربوطه تاکید بر کاهش بلیت ایرلاین ها اشاره داشتند و گفتند با توجه به اینکه جشنواره تابستانی کیش نزدیک است برای جذب گردشگر و رونق جزیره کیش مدیریت و کنترل قیمت بلیت ها باعث افزایش گردشگران خواهد شد.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از اصناف و تجار جزیره کیش قدر دانی شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/72891/اصناف-بخش-امنیت-روانی-و-اجتماعی-جزیره-کیش-است
بستن   چاپ