ایرانیان جهان
بازدید هیات دانشگاهی سوئد از دانشگاه تربیت‌مدرس برای گسترش تبادلات علمی
چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 6:47:00 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- در نشست مشترک هیأت سوئدی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌های مالمو، لوند، هالمستاد، بوراس، فناوری تکنولوژی چالمرز و دبیر دوم سفارت آن کشور در ایران و دکتر سعیدی مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر موسوی شفائی مدیر گروه روابط بین‌الملل و تنی چند از مسوولین دانشگاه تربیت مدرس، زمینه‌های همکاری علمی – تحقیقاتی و تبادل دانشجو در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

در این نشست دانشگاه لوند در خصوص همکاری در حوزه سنجش از راه دور از طریق سند همکاری اراسموس پلاس که امکان تبادل استاد و دانشجو در آن وجود دارد، اعلام آمادگی کرد. نماینده دانشگاه مالمو که از دانشگاه‌های جدید کشور سوئد است و حدود 20 سال از تاسیس آن می‌گذرد، نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های آن دانشگاه در زمینه صلح و علوم سیاسی، همکاری با گروه روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس را خواستار شد.

در ادامه نماینده دانشگاه چالمرز که قدمتی 200 ساله دارد و رتبه نخست دانشگاه‌های فناوری سوئد را به خود اختصاص داده، ضمن بیان فعالیت‌های برجسته آن دانشگاه در زمینه‌های حمل ونقل، فناوری اطلاعات، انرژی، علوم زیستی، علوم مواد و توسعه پایدار، نسبت به همکاری نزدیکتر با دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در زمینه سازه ابراز علاقه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در این نشست نماینده بنیاد سوئد که در زمینه حمایت مالی از دانشجویان خارجی فعال است، به معرفی کوتاهی از سازمان خود پرداخت و نماینده دانشگاه بوروس که یک دانشگاه جامع و فعال در زمینه زیست فناوری با تمرکز بر تبدیل زباله به سوخت است، به سابقه همکاری خود با دولت ایران اشاره کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/7051/بازدید-هیات-دانشگاهی-سوئد-از-دانشگاه-تربیت‌مدرس-برای-گسترش-تبادلات-علمی
بستن   چاپ