ایرانیان جهان
حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد: آمريکا براي مذاکره با ايران موضع انفعالي دارد
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 4:40:28 PM

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرايان با تاکيد بر اينکه در جامعه‌اي که مردمسالاري ديني در رأس عملکرد قرار داشته بايد هر حرکت و عملکردي بر مبناي شايسته‌سالاري باشد و از اين حيث بنده اعلام مي‌کنم انتخاب وزراي کابينه‌ام بر مبناي شايسته‌سالاري است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد دقايقي پيش در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي اين شهر در محل دانشکده حقوق آزاد اظهار کرد: مقوله مردم‌سالاري ديني نماد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

وي افزود: بنيان‌گذار هوشمند و عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي در سخنان خود همواره در نقش مردم در نظام مقدس تاکيد فراوان داشته است.

* مردم مهم‌ترين نماد مردمسالاري ديني هستند

ابوترابي‌فرد با تاکيد بر اينکه در حاکميت اسلامي و مردمسالاري ديني امت که همان مردم هستند با اصلي‌ترين مؤلفه مردمسالاري به شمار مي‌روند، خاطرنشان کرد: اميرالمؤمنين علي (ع) در خطبه شقشقيه خود به اين مسئله مهم اذعان داشته است.

وي ادامه داد: بر مبناي کلام اميرالمؤمنين اساسي‌ترين مؤلفه در قبول مسئوليت رهبري و زعامت سياسي دنياي اسلام، مردم بوده که نقش اساسي ايفا مي‌کند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان يادآور شد: مردم در عرصه انتخابات نيز بايد صالح‌ترين فرد را در رأس هرم سياسي جامعه خود قرار دهند؛ حضور و مشارکت حداکثري بايد همراه با گزينش فردي صالح در رأس قوه مجريه برمبناي مردمسالاري ديني باشد.

ابوترابي‌فرد با تشريح مردمسالاري ديني در دو مقوله اساسي، گفت: ايفاي نقش و رسالت مردم با حضور حداکثري و گزينش صالح‌ترين فرد براي رأس هرم جامعه دو مقوله مهم تحقق مردم‌سالاري ديني بشمار مي‌‌رود.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي انتخابات خرداد 92 را زمينه‌ساز تحول تماس سياسي عنوان کرد و افزود: مردم بايد بدانند که با حضور پر انگيزه خود براي تعيين سرنوشت کشور حماسه سياسي محقق مي‌شود.

* در برابر فشارهاي سلطه به طلايي‌ترين فرصت‌ها رسيده‌ايم

ابوترابي با اشاره به اينکه ايران اسلامي در تمام عرصه‌ها، تهديدها را به فرصت تبديل کرده، يادآور شد: اگر صحنه داخلي و دنياي اسلام را رصد کنيم متوجه چالش‌ها و رويدادهاي مهمي در اين مسير مي‌شويم.

وي ادامه داد: هر يک از اين چالش‌ها در نوع خود مي‌تواند سند سقوط نظام سياسي شده اما امروز شاهديم که هر يک از اين چالش‌ها سبب استقلال سياسي بيشتر ايستادگي ملت و زعامت هوشمندانه مقام معظم رهبري مبتني بر دستورات ديني شده است و اين يعني تهديدها را به فرصت تبديل کرده‌ايم.

ابوترابي‌فرد از توسعه‌ها و دسيسه‌هاي بي‌شمار استکبار ياد کرد و اظهار داشت: غرب ما را با موانع زيادي روبه‌رو ساخت اما بايد اعتراف کنيم که از ظرفيت‌هاي بالاي انساني، ظرفيت‌هاي ثبات و اقتدار سياسي، ظرفيت‌هاي تجارت و مديريتي و همچنين سرمايه‌هاي مادي برخوردار بوده و مي‌توانيم با تقويت زيرساخت ها به موفقيت و توسعه چشمگير دست پيدا کنيم.

* دهه چهارم انقلاب را مي‌توان به دهه پيشرفت و عدالت تعبير کرد

کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري يازدهم تصريح کرد: دهه چهارم انقلاب، دهه پيشرفت و عدالت است و بايد به واسطه اين سرمايه‌هاي عظيم انساني تهديد را به طلايي‌ترين فرصت تبديل کرد.

وي خاطرنشان کرد: يکي از مسائل مهم در حوزه رفع التهابات اقتصادي و ثبات اقتصاد حضور پر رنگ بخش خصوصي در عرصه تصدي‌گري است.

وي افزود: بايد بخش حاکميتي به دست دولت و بخش اجرايي و تصدي‌گري به بخش دولتي داده شده و همواره شاهد نظارت صحيح همراه با حسن نيت دولت باشيم.

ابوترابي فرد گفت: با مديريت صحيح و کاهش هزينه‌هاي جاري و همچنين افزايش درآمدهاي غير نفتي مي‌توان اتکا به بودجه نفت را به حداقل رساند و اشتغال و توليد را توسعه داد.

* بر مبناي شايسته‌سالاري وزراي خود را انتخاب مي‌کنم

ابوترابي با تاکيد بر اينکه در جامعه‌اي که مردمسالاري ديني در رأس عملکرد قرار داشته بايد هر حرکت و عملکردي بر مبناي شايسته‌سالاري باشد و از اين حيث بنده اعلام مي‌کنم انتخاب وزراي کابينه‌ام بر مبناي شايسته‌سالاري است.

* استکبار استقلال سياسي را برنمي‌تابد

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با تاکيد بر اينکه موضع آمريکا در مذاکره با ايران موضع انفعال است، گفت: امروز آمريکا در موضع انفعال قرار دارد و نه تهاجم.

وي ادامه داد: در عراق و سوريه و مصر شاهد انفعال و شکست آمريکا بوده‌ايم؛ در سوريه با اين که وزير خارجه اسبق آمريکا ادعاي تغييرات در خاورميانه را کرد، امروز شاهد آن هستيم که تغييرات به نفع ايران و به ضرر آمريکا صورت گرفت.

ابوترابي فرد اذعان داشت: در مصر نيز درحالي حسني مبارک سقوط کرد که منافع امريکا با چالش جدي مواجه و توسعه جهان اسلام در مسير سقوطي قرار گرفت.

نايب رئيس کميسيون مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: استکبار استقلال سياسي ايران را برنمي‌تابد و آنچه امروز مهم است اقتدار و عزت ايران است.

به گفته ابوترابي‌فرد امروز در پاي ميز 1+5 خواستار گفتماني مبتني بر علم و از موضع اقتدار و عزت هستيم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/70/حجت‌الاسلام-ابوترابي‌فرد--آمريکا-براي-مذاکره-با-ايران-موضع-انفعالي-دارد
بستن   چاپ