ایرانیان جهان
"مو قشنگ" داغ کرد!
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 13:15:51
ایرانیان جهان -
"مو قشنگ" داغ کرد!
k ٦.٩
٠
ایسنا / بوریس جانسون که به عنوان اصلی ترین کاندیدای جانشینی ترزا می در نخست وزیری مطرح است تهدید کرد، انگلیس مبلغ 39 میلیارد پوندی (50 میلیارد دلاری) توافق شده برای بریگزیت را تا زمانی که اتحادیه اروپا شرایط خروج بهتری برای بریتانیا در نظر نگیرد پرداخت نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده دوباره وارد مذاکرات مجدد در مورد توافق بریگزیتی که سال گذشته میلادی با ترزا می حاصل کرد نخواهد شد. این در حالی است که پارلمان انگلیس تا کنون سه بار این توافق را رد کرده و در نهایت این وضعیت منجر به استعفای ترزا می از نخست وزیری شد. ترزا می بعد از آن که اوایل ماه جاری میلادی استعفایش را اعلام کرد روز جمعه گذشته از رهبری حزب محافظه‌کار حاکم کنار رفت.
بوریس جانسون که سابقا در کابینه ترزا می مدتی وزیر امور خارجه بود، اکنون گزینه محبوب اعضای عادی حزب محافظه‌کار به منظور رسیدن به نخست وزیری است و این اعضا قرار است در ادامه بین دو کاندیدای نهایی برای رقابت بر سر نخست وزیری یکی را انتخاب کنند. قانونگذاران محافظه‌کار طی هفته‌های آینده در چند سری رای‌گیری دو کاندیدای نهایی را انتخاب خواهند کرد.
بوریس جانسون در مصاحبه با نشریه ساندی تایمز اظهار کرد: من همیشه فکر می‌کردم این عادی نیست که ما کل چک این مبلغ را قبل از دستیابی به توافق نهایی کشیده باشیم. این پول به ما در رسیدن به یک توافق خوب کمک کرده و آن را تسهیل می کند.
انگلیس قرار است در تاریخ 31 اکتبر سال جاری میلادی اتحادیه اروپا را ترک کند اما اگر پارلمان این کشور توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا تصویب نکند، و دولت این کشور هم درخواست تاخیر مجددی برای بریگزیت به اتحادیه اروپا مطرح نکند، ریسک به وجود آمدن تلاطم اقتصادی شدید در اثر خروج غیر منظم انگلیس از این اتحادیه به وجود خواهد آمد.
این مبلغ 39 میلیارد پوندی در راستای تعهدات بریتانیا به اتحادیه اروپا در راستای خروج از این اتحادیه در نظر گرفته شده و این بدهی ها قرار است بر طبق توافق خروجی که از جانب ترزا می مورد مذاکره قرار گرفت در مدت چند سال پرداخت شود.
جانسون تاکید کرد تدابیر مربوط به مرز ایرلند باید تنها در چارچوب یک توافق بلند مدت اتخاذ شوند. اتحادیه اروپا گفته است، ارائه تضمینهایی برای باز نگه داشتن مرز بین ایرلند و ایرلند شمالی بخشی ضروری از یک توافق مربوط به دوران گذار است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/66331/"مو-قشنگ"-داغ-کرد!
بستن   چاپ