ایرانیان جهان
دادگاه انگلستان «مو قشنگ» را تبرئه کرد
شنبه 18 خرداد 1398 - 18:07:39
ایرانیان جهان -
دادگاه انگلستان «مو قشنگ» را تبرئه کرد
k ٣.٤
٠
فارس / بوریس جانسون از اتهام دروغ‌پراکنی به قصد فریب مردم در خلال کمپین همه‌پرسی برگزیت در سال 2016 تبرئه شد.
دادگاه عالی انگلیس «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه پیشین را از اتهام فریب افکار عمومی جهت رأی دادن به برگزیت، تبرئه کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «یورونیوز»، جانسون که یکی از رهبران کمپین طرف‌داران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال 2016 بود، توسط فردی به نام «مارکوس بال»، به دروغ‌گویی برای تغییر افکار عمومی به نفع اهداف خود متهم شد.
طبق شکایت مارکوس بال، جانسون برای ترغیب رأی دادن شهروندان بریتانیا به برگزیت، بر روی اتوبوس انتخاباتی قرمز رنگ خود به دروغ نوشته بود: «بریتانیا هفته‌ای 350 میلیون پوند به اروپا پول می‌فرستد».
روز جمعه وکلای جانسون توانستند ادعای فریب مردم توسط او را تکذیب کنند. انتظار می‌رود قضات استدلال خود برای تبرئه جانسون را در آینده منتشر کنند.
پس از اعلام رسمی استعفای «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در روز گذشته، رقابت برای جانشینی او جدی‌تر شده است. در این میان، جانسون یکی از کاندیدهای اصلی این رقابت است.
او هفته گذشته اعلام کرد اگر نخست‌وزیر شود با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، برگزیت را اجرایی می‌کند.
دونالد ترامپ پیش از سفر هفته پیش خود به انگلیس گفت جانسون دوست خوب او و گزینه خوبی برای نخست‌وزیری است. «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنشی تند به این سخن ترامپ گفت نخست‌وزیر را مردم بریتانیا انتخاب می‌کنند، نه رئیس‌جمهور آمریکا.
«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس و رقیب جانسون در تصاحب مقام نخست‌وزیری در پیامی توئیتری نوشت:‌ «بسیار خوشحالم که می‌بینم پرونده دادگاهی بوریس جانسون به دور انداخته شد. این‌طور احساس می‌شود که آزادی بیان به‌طور فزاینده‌ای مورد چالش قرار می‌گیرد. ما همیشه باید به‌دنبال باز کردن فضای بحث‌های سیاسی باشیم تا بستن این فضا».
«مارگون کلمن» قاضی پرونده جانسون پیش‌تر اعلام کرده بود این پرونده در تاریخ 25 فوریه 2019 به دست دادگاه رسید که شامل سه اتهام در خصوص سوء رفتار در جایگاه دولتی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/65993/دادگاه-انگلستان-«مو-قشنگ»-را-تبرئه-کرد
بستن   چاپ