ایرانیان جهان
اروس خودرو وطنی روسیه
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 - 1:06:28 PM
ایرانیان جهان -
پوتین در یک نشست مطبوعاتی فاش کرد که خودروی aurus که ساخت روسیه است توجه برخی سران کشورهای عربی را جلب کرده و برخی از این سران خواستار خرید این خودرو شدند.
پوتین همچنین گفت که پیش از اینکه خودروی اروس را استفاده کند از خودروی دیگری استفاده میکرده است اما خوش ساختی این اتومبیل جدید و راحتی آن موجب شده که آن را جایگزین اتومبیل قبلی کند.
خودروی aurus تبدیل به خودروی اختصاصی پوتین در مراسم های داخلی و خارجی رسمی پوتین شده است و در همین راستا پیش از این که پوتین به منظور مشارکت در نشست بیست به آرژانتین برود این خودرو به فرودگاه بونس آیرس منتقل شد تا وی را از فرودگاه به محل برگزاری همایش ببرد.
بعد از استفاده ولادیمیر پوتین، از این خودرو وطنی لوکس در ماه های اخیر، یک خودرو سدان و شبه لیموزین دیگر در نمایشگاه اتومبیل مسکو در روزهای گذشته رونمایی شده که شباهت زیادی به خودروهای لوکس و گرانقیمت جهان دارد.
این خودرو با نام –Aurus Senat– «آوروس سنات» محصول لوکس جدیدی از خط تولید سدان ها و لیموزین هاست که در مشارکت با موسسه تحقیقاتی دولتی روسیه با عنوان NAMI و همچنین کمپانی sollers که یک خودروساز شناخته شده روسی است به مرحله تولید انبوه می رسد.
این خودرو در ژانویه سال 2019 برای فروش آماده شده و بر اساس گزارش ها انتظار می رود که در سال او تنها 150 دستگاه از این خودرو به فروش برسد. در نهایت این خودرو برای خریداران خارجی نیز در دسترس بوده و انتظار می رود که سالیانه 10٫000 دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شود. خودرو آوروس سنات یک خودرو ملی جدید روسی است که ولادیمیر پوتین در روز مراسم تحلیف در ماه می گذشته و در طول ملاقاتش با دونالد ترامپ در هلیسینکی فنلاند در ماه جولای از آن استفاده کرد. برخی بر این باورند که پوتین با انتخاب این خودرو وطنی می خواهد توانایی روسیه در کاهش وابستگی خود با کالاها و تکنولوژی وارداتی را به رخ غرب بکشد.
خودرو لوکس اروس سنات از یک موتور V8 هیبرید- بنزینی 4٫4 لیتری استفاده می کند که 568 اسب بخار نیرو تولید کرده و می تواند در عرض 6 ثانیه سرعت خود را از صفر به 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) برساند و از یک سیستم انتقال اتوماتیک 9 سرعته سود می برد.
اتومیبل اختصاصی ولادیمیر پوتین، کاملاً ضد گلوله و ضد بمب است و می توان ان را به طور کامل در آب غرق کرد بدون این که آب به درون آن نفوذ کند. از دیگر ویژگی های این خودرو لوکس و مطمئن می توان به لاستیک های تقویت شده آن با فولاد اشاره کرد که باعث می شود پنچر کردن آن به هر وسیله ای غیرممکن باشد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/64905/اروس-خودرو-وطنی-روسیه
بستن   چاپ