ایرانیان جهان
راه‌اندازی سه طرح بزرگ فرهنگی دانشگاه تهران از ماه آینده
سه شنبه 14 فروردین 1397 - 6:50:32 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر مجید سرسنگی ضمن اعلام این خبر به تشریح جزئیات راه‌اندازی رادیو دانشگاه تهران پرداخت و افزود: از مدتی قبل طرحی را به صورت آزمایشی در اداره کل فرهنگی این دانشگاه را شروع کردیم که دانشجویان علاقه‌مند به کار گویندگی و رادیو دور هم جمع شوند و تیمی را تشکیل بدهند تا در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلف تحت عنوان رادیو فرهنگ دانشگاه تهران ارائه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود یک سال است که رادیو فرهنگ دانشگاه تهران به صورت پایلوت در این دانشگاه راه اندازی شده و به نظر می‌رسد طرح موفقی بوده است و در حال حاضر 40 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به طور مستقیم درگیر برنامه‌ سازی این رادیو هستند و برنامه‌های مختلفی را در عرصه اخبار دانشگاه، فرهنگی- هنری، گفتگو و مصاحبه تهیه و تولید می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به استقبال دانشجویان و دانشگاهیان از راه‌اندازی رادیو فرهنگ در این دانشگاه خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در سال 97 در سطح دانشگاه تهران گسترش می‌یابد و برنامه‌هایی که به صورت مقطعی از طریق این رادیو منتشر می‌شود، تبدیل به برنامه دائمی و روزانه خواهد شد. در واقع از امسال بعد از اذان و نماز ظهر برنامه رادیو فرهنگ به دانشجویان ارائه خواهد شد.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: راه اندازی رادیو فرهنگ در دانشگاه تهران فرصت خوبی برای کسانی که علاقه‌مند به حوزه برنامه‌سازی رادیویی هستند ایجاد خواهد کرد، ضمن اینکه اخبار و اطلاعات علمی،‌ فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را به مخاطبین خود ارائه خواهد داد.

وی از اجرای طرح تولید برنامه‌های بصری از اوایل اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: تصمیم داریم از اوایل ماه آینده شبکه مولتی مدیا در دانشگاه تهران راه اندازی خواهیم کرد که برنامه‌ها به صورت تصویری تولید و در فضای مجازی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد تا بتوانیم از این طریق انواع مراسم‌ها و برنامه‌هایی نظیر میزگرد، مصاحبه، برنامه‌های هنری، تئاتر،‌اطلاعات و اخبار دانشگاه و همچنین برخی کلاس‌های درس را به صورت تصویری در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در خصوص طرح دانشجو – خبرنگار در دانشگاه تهران نیز گفت: براساس این طرح، دانشجویانی که به مباحث خبرنگاری علاقه‌مند هستند، می‌توانند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های خبرنگاری در واحدهای مختلف دانشگاه اخبار و اطلاعات را منتقل کنند و در حال حاضر 60 دانشجو متقاضی این طرح بوده‌اند.

دکتر سرسنگی خاطرنشان کرد: دانشجویان فعال در طرح‌های فوق در کنار آموزش مبلغی تحت عنوان دستمزد کار دانشجویی دریافت می‌کنند که هم بتوانند در کنار تحصیل مهارت‌های دیگری نیز بیاموزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رادیو فرهنگ دانشگاه تهران ابتدا در سطح پردیس مرکزی دانشگاه راه اندازی و در فازهای بعدی در خوابگاه‌های دانشگاه نیز راه‌اندازی خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/6011/راه‌اندازی-سه-طرح-بزرگ-فرهنگی-دانشگاه-تهران-از-ماه-آینده
بستن   چاپ