ایرانیان جهان
تیم های برگزیده مسابقات ربوکاپ بدون آزمون به دانشگاه می روند
یکشنبه 20 اسفند 1396 - 7:06:06 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در نشست سیزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: تاکنون بیشتر سیاست های دانشگاه، آموزش محور بوده اما تصمیم گرفته شده با توجه به شرایط کنونی و پتانسیل بالا بتوانیم از ریل آموزش محوری  به سمت پژوهش محوری پیش برویم.

وی با بیان اینکه سیاست های دانشگاه آزاد هم به سمت تجاری سازی فناوری است، گفت: بدین واسطه می توان درآمدزایی دانشگاه که به اصل شهریه مختص می‌شود تغییر کند و به سمت تولید ثروت از علم و فناوری پیش رود زیرا این پتاسنیل به خوبی در کشور و دانشگاههای ما دیده می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در نمایشگاه هفته پژوهش 1100 محصول از دانشگاه آزاد ارائه شد که از این تعداد 160 محصول تجاری سازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری استارت آپ ها در دانشگاه گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد هم جدی گرفته شده و از این به بعد شاهد برگزاری تعداد بیشتری از استارت آپ ها خواهیم بود زیرا رویکردها رو به تغییر هستند و مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها روز به روز در حال افزایش هستند.

رنجبر با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 خاطرنشان کرد: آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در باشگاه پژوهشگران جوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشمولیت مقام آوران مسابقات ربوکاپ در این آئین نامه گفت: تیم هایی که در این مسابقات رتبه های یک تا 3 را دریافت می کنند می توانند بدون آزمون در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد جذب شوند.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد همچنین موضوعی که هنوز در شورای هدایت دانشگاه به تصویب نرسیده تخفیف 10 تا 90 درصدی شهریه این افراد است که امیدواریم این موضوع به تصویب برسد.

به گفته وی همچنین تیم های برگزیده از تسهیلات سطح 3 بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند و همچنین معافیت هایی در زمینه سربازی برای آنها در بنیاد ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تیمهای برگزیده ایرانی می توانند برای استفاده از گرنت های پژوهشی از بنیاد ملی نخبگان حمایت شوند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5962/تیم-های-برگزیده-مسابقات-ربوکاپ-بدون-آزمون-به-دانشگاه-می-روند
بستن   چاپ