ایرانیان جهان
رشد نورون‌ها در ناحیه‌ای از مغز از 13 سالگی متوقف می‌شود
شنبه 19 اسفند 1396 - 6:56:24 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دانشمندان با مشاهده نمونه‌های بافت مغزی دریافتند که هیچ گونه شواهدی مبنی بر رشد سلول‌های عصبی جدید در ناحیه "شکنج مغز دندانه دار" به عنوان بخشی از ناحیه "هیپوکمپوس"(مرکز یادگیری) مغز که برای شکل گیری مغز، حیاتی است، پس از 13 سالگی وجود ندارد.

این اکتشاف با یافته‌های پیشین مغایرت دارد. یافته‌های گذشته نشان می داد که سلول‌های عصبی " هیپوکمپوس" در سنین بزرگسالی خود را دوباره بازسازی می‌کنند. همانطور که این بازسازی در پستانداران دیگر نیز وجود دارد.

این در حالی است که هم اکنون دانشمندان بر این عقیده اند که توسعه سلول های عصبی"هیپوکمپوس" در نوعی میمون نیز به مرور زمان کاهش یافته است و به نظر می‌رسد احیای سلول‌های این بخش در حیواناتی با مغز بزرگ از قبیل دلفین‌ها و نهنگ‌ها نیز کم شده باشد.

در این مطالعه، دانشمندان از"آنتی بادی"های نشانگر استفاده کردند تا سلول‌های پیشرو عصبی و نورون های نابالغ را در مغز 59 نمونه بافت مغزی نشان دهند.

تعداد نورون‌های در حال رشد درناحیه "شکنج مغز دندانه دار" به مرور زمان کاهش یافت و قدیمی‌ترین نمونه‌های یافت شده، در سن 13 سالگی تشکیل شده بودند و هیچ گونه نورون تازه‌ای در نمونه‌های حاصل از افراد 18 تا 77 سال تشخیص داده نشد

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5959/رشد-نورون‌ها-در-ناحیه‌ای-از-مغز-از-13-سالگی-متوقف-می‌شود
بستن   چاپ