ایرانیان جهان
تشریح جزئیات راه‌اندازی "موتور آمبولانس" در دانشگاه تهران
شنبه 19 اسفند 1396 - 6:30:25 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین به نژاد ضمن اعلام این مطلب جزئیات راه اندازی موتور آمبولانس در دانشگاه تهران را تشریح کرد و افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ این دانشگاه با اورژانس تهران به منظور رسیدگی هرچه سریع‌تر به بیماران اورژانسی یک دستگاه موتور اورژانس با تجهیزات کامل پزشکی یا پایگاه اورژانس در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه مستقر شد و فضایی را در اختیار آنها قرار دادیم که بتوانند موتوراوژانس، پرستار و تیم اجرایی در این فضا مستقر شود تا بتوانند به دانشجویان، اساتید و کارمندان منطقه بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موتور آمبولانس در پردیس مرکزی دانشگاه تهران راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: ما دنبال این هستیم طرح موتور آمبولانس را در دانشگاه تهران گسترش بدهیم و در آینده این طرح در پردیس شمالی و کوی دانشگاه نیز راه اندازی خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: برای رفع مشکلات خدمات پیش بیمارستانی اعم از کمبود نیروی انسانی و سرعت عمل بیشتر به این نتیجه رسیدیم که از یک مجموعه حرفه‌ای برای خدمات پیش بیمارستانی کمک بگیریم. چرا که در ایران مرکز اورژانس این مهم را به عهده دارد و از یک سری استاندارهای جهانی از نظر سرعت عمل و استفاده از نیروی آموزش دیده بهره مند است.

دکتر به نژاد با تاکید بر اینکه فعالیت اجرایی موتور آمبولانس از اوایل سال آینده شروع خواهد شد، یادآور شد: این پایگاه اورژانس از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده خدمت رسانی در قالب موتور آمبولانس (موتورلانس) به مجموعه پردیس مرکزی دانشگاه تهران و توابع دانشگاه تهران است. این موتور آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی شامل دستگاه نوار قلب، مونیتورینگ و شوک قلبی است که درلحظه سیگنال الکترونیکی را به مرکز 115 انتقال داده و از پزشکان متخصص مستقر در اورژانس دستورات لازم را دریافت می‌کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5953/تشریح-جزئیات-راه‌اندازی-"موتور-آمبولانس"-در-دانشگاه-تهران
بستن   چاپ