ایرانیان جهان
6 طرح برتر جشنواره اینوکاپ معرفی و تقدیر شدند
دوشنبه 14 اسفند 1396 - 6:54:33 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان - اختتامیه دومین جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر (اینوکاپ 2018) که به همت مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از 15 آذرماه امسال آغاز به کار کرده بود، امروز 13 اسفند ماه در حالی برگزار شد که ضمن آن صاحبان 6 طرح کسب و کار و 5 ایده تجاری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران در محل آمفی‌تئاتر این مرکز حضور یافتند.

سیدحسن حاجی‌اکبری، دبیر جشنواره اینوکاپ خواجه نصیر در حاشیه مراسم ایده اولیه برگزاری این رویداد را فرهنگ‌سازی کارآفرینی در دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد و افزود: با توجه به این موضوع فعالیت‌های این جشنواره تنها به مسابقه محدود نشده و دو بخش آموزش و توانمندسازی و سرمایه‌گذاری و شبکه‌سازی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌های آموزشی این جشنواره برگزاری کارگاه‌های تخصصی کسب و کارهای نوپا و نمایش 5 فیلم از مجموعه مستندهای کارستان بوده است، ادامه داد: بخش دیگر این جشنواره مسابقه اینوکاپ 2018 است که اختتامیه آن امروز برگزار شد.

این دانشجوی سابق دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر دو بخش اصلی مسابقه را ایده‌های نوآورانه و طرح‌های کسب و کار اعلام کرد و توضیح داد: به منظور دریافت آثار در این دو بخش سایت innocup.ir فعال شد و فرم‌های پذیرش آثار در آن قرار گرفت.

حاج‌اکبری با بیان اینکه تعداد 190 فرم در سایت جشنواره ثبت شده است، از برگزیده شدن 35 طرح از مرحله نخست داوری و انتخاب نهایی 11 طرح در مرحله دوم آن خبر داد و اظهار کرد: مرحله سوم داوری امروز ضمن ارائه صاحبان طرح به سرمایه‌گذاران انجام شده و در هر بخش مسابقه سه طرح برگزیده و تقدیر خواهند شد.

وی در سخنانی ارزش‌آفرین بودن این جشنواره را مهم دانست و تشریح کرد: بخشی از این ارزش، ارزش معنوی طرح و بخش دیگر آن ارائه به سرمایه‌گذار و تولید ارزش افزوده است.

دبیر جشنواره ملی نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر سپس به وجه تمایز دو بخش ایده‌های نوآورانه و طرح‌های کسب و کار پرداخت و گفت: بخش ایده‌ها انتزاعی و بیشتر ناظر بر طرح ذهنی صاحب ایده است. این در حالی است که در بخش طرح کسب و کار انتظار داشتیم که نمونه اولیه محصول ارائه شود.

به گزارش ایسنا، خروجی نهایی دومین جشنواره ملی نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه و سایر نهادهای حامی از امکان سرمایه‌گذاری صندوق‌های خطرپذیر و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول بهره‌مند خواهند شد. جوایز این جشنواره شامل هدایای نقدی، اولویت‌بخشی و امکان استقرار در مرکز رشد، ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری‌سازی محصول، مشاوره و آماده‌سازی جذب سرمایه‌گذاران برای سه تیم منتخب هر بخش است.

از میان تیم‌های راه یافته به مرحله پایانی اینوکاپ 2018، تیم‌های روما؛ ربات مانکن (رباتیک اجتماعی)، لوکالین (گردشگری) و نانو اف‌ام‌سی (نانوفناوری و بایوفناوری) در بخش ایده‌های نوآورانه و تیم‌های گیم هرمس (گیمینگ، خدمات تحت وب)، توانیاب (سلامت ـ بیومکاترونیک) و سلام سالاد (فروش کالا تحت وب) در بخش طرح‌های کسب و کار به عنوان تیم برگزیده معرفی و تقدیر شدند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5937/6-طرح-برتر-جشنواره-اینوکاپ-معرفی-و-تقدیر-شدند
بستن   چاپ