ایرانیان جهان
نشریات دانشجویی تریبونی برای بیان دغدغه دانشجویان هستند
شنبه 12 اسفند 1396 - 6:56:20 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- اکبر میرزایی با بیان اینکه رسالت نشریات دانشجویی بیان دغدغه دانشجویان است، اظهار کرد: در واقع انتشار نشریات دانشجویی تمرینی است برای فعالان این حوزه تا ضمن آشنایی دانشجویان با اصول و فنون نشریه نگاری، تریبونی را برای بیان دغدغه‌های فرهنگی، صنفی، علمی و حتی سیاسی دانشجویان فراهم کند.

وی ادامه داد: نشریه دانشجویی مبتکران جوان با مجوزهای اخذ شده از کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی، فعالیت خود را از سال 95 آغاز کرده است و در اولین تجربه حضور در جشنواره سراسری نشریات دانشگاه آزاد اسلامی طی امسال توانست حائز دو مقام برگزیده کشوری و 5 مقام استانی شود.

مدیر مسئول نشریه دانشجویی مبتکران جوان با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این نشریه دانشجویی در زمینه علوم پایه و فرهنگی است، افزود: نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با دیدگاه مثبتی که از سوی معاون فرهنگی وجود دارد، مشکلی پیش رو نداشته و تحت حمایت کامل حوزه فرهنگی هستند.

وی افزود: نشریات دانشجویی اگر بتوانند ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی شناسایی کنند و در چارچوب قوانین نشریات به درستی حرکت کنند، قطعا می‌توانند در دانشگاه‌ها جریان‌ساز بوده و رسانه‌ای مهم برای دانشجویان باشند.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی جزئی از زندگی روزمره شده است، فعالان نشریات دانشجویی باید این فضا را مغتنم شمرده و از ظرفیت بسیار بالای رسانه‌های دیجیتال در جهت گسترش مخاطبان خود و همچنین گسترش سواد رسانه‌ای خود و رساندن اخبار درست به آحاد جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نشریه مبتکران جوان توانست در اولین حضور خود در حوزه نشریات برتر و در مقالات ویژه نیز حائز مقام برگزیده کشوری شود، گفت: در دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور 3397 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5923/نشریات-دانشجویی-تریبونی-برای-بیان-دغدغه-دانشجویان-هستند
بستن   چاپ