ایرانیان جهان
اقدام دهکده جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برای یکپارچه‌سازی برند گیاهان دارویی
سه شنبه 8 اسفند 1396 - 6:57:36 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- محسن پویان در بازدید رییس جهاد دانشگاهی از دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در قالب این پروژه، تحقیقات بر روی 40  گیاه دارویی انجام شده است.

وی افزود: بخشی از کار پروژه روی فعالیت پژوهشی گیاهان‌ کم آب‌بر است.

مدیر پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، ادامه داد: همچنین در قالب این پروژه، غرفه عرضه گیاهان دارویی و فرآوری و در مجاورت آن موزه گیاهان دارویی لحاظ شده است.

پویان بیان کرد: همچنین سعی شده تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موزه گیاهان دارویی از حضور گردشگران و استفاده از این پتانسیل بهره ببریم.

وی با اشاره به بخش بوجاری، میکروب‌زدایی و بسته‌بندی در این پروژه، ادامه داد: با همکاری استانداری مقرر شد کمیته گیاهان دارویی در استان تشکیل شود تا تمام تولیدکنندگان استان محصولات خود را جهت بسته‌بندی به این مرکز بیاورند تا محصولات با یک برند ملی عرضه شوند .

مدیر پروژه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: فضای گلخانه‌ای در این پروژه نیز تعبیه شده که به منظور صرفه‌جویی و بهینه‌سازی کشت عناب صورت گرفته است.

پویان با اشاره به ظرفیت گل نرگس در شهرستان خوسف، یادآور شد: گلخانه‌ای برای تحقیقات کاربردی بر روی گل نرگس و گل محمدی تعبیه شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5900/اقدام-دهکده-جهاد-دانشگاهی-خراسان-جنوبی-برای-یکپارچه‌سازی-برند-گیاهان-دارویی
بستن   چاپ