ایرانیان جهان
کاربردهای طرح شتابگر ملی ایران معرفی می شود
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 7:04:52 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- کارگاه یک روزه آشنایی با شتابگر ملی ایران و کاربردهای آن از سوی دانشکده علوم و فناوری بین‌رشته‌ای و با همکاری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) و طرح چشمه نور ایران، 25 بهمن‌ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

آشنایی با شتاب‌گر سنکروترون و تابش سنکروترونی، کاربردهای تابش سنکروترون در علوم، مهندسی و پزشکی و چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو در ساخت و بهره‌برداری از شتابگر سنکروترونی با گسیلندگی کم از جمله محورهای این کارگاه آموزشی است.

جواد رحیقی، استاد فیزیک تجربی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی(IPM)، مدیر طرح چشمه نور ایران و رئیس کمیته آموزش پروژه سزامی (سنکروترون خاورمیانه)، مرتضی جعفرزاده هماهنگ کننده فنی طرح چشمه نور ایران از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، احسان سلیمی سرگروه خطوط باریکه آموزش و ظرفیت‌سازی طرح چشمه نور ایران و آتیه زمانی از پژوهشگاه دانش‌های بنیادی سخنرانان این کارگاه هستند.

آخرین مهلت نام‌نویسی در کارگاه یک روزه «آشنایی با طرح چشمه‌ نور ایران (شتابگر ملی ایران) و کاربردهای آن» تا فردا، 24 بهمن‌ماه اعلام شده و به شرکت‌کنندگان در این کارگاه گواهی‌نامه معتبر اعطا می‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5825/کاربردهای-طرح-شتابگر-ملی-ایران-معرفی-می-شود
بستن   چاپ