ایرانیان جهان
برگزاری سمپوزیومی در راستای اهداف "صندوق علمی راه ابریشم"
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 6:54:29 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- کارگاه "ادراک و توجه بینایی" توسط مرکز علوم اعصاب و رفتار رایان، دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز علوم اعصاب شانگهای و با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و آکادمی علوم چین برگزار می‌شود.

برگزاری این سمپوزیوم در راستای فعالیت‌های صندوق علمی راه ابریشم است. بر این اساس اسفندماه امسال دانشگاه فردوسی مشهد میزبان دانشمندان بین‌المللی داخلی و خارجی این حوزه برای سخنرانی خواهد بود. پس از برگزاری سمپوزیوم نیز سه کارگاه آموزشی "الکتروفیزیولوژی خارج سلولی در کرتکس دیداری گربه"، "روانشناسی دیداری" و "نوسانات Thalamocortical" برگزار می‌شود تا گامی برای تقویت جامعه شناختی علوم اعصاب در ایران برداشته شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) از فعالیت‌های پژوهشی مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و آکادمی علوم چین در 7 حوزه علمی فناوری نانو، انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم شناختی، مواد پیشرفته، هوش مصنوعی، علوم آب و مهندسی پزشکی حمایت می‌کند. این حمایت‌ها در 3 نوع انجام پروژه‌های تحقیق مشترک، برگزاری کارگاه‌های مشترک و تبادل محققان در دوره‌های کوتاه مدت است.  برگزاری این کارگاه نیز گامی در راستای تحقق برنامه‌های این صندوق مشترک است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5821/برگزاری-سمپوزیومی-در-راستای-اهداف-"صندوق-علمی-راه-ابریشم"
بستن   چاپ