ایرانیان جهان
حوزه غلات زیرساخت توسعه صنایع پایین‌دستی در بخش مواد غذایی است
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 7:02:04 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- طرح‌های فناور حوزه تصفیه پساب، نیروگاه تولید برق و پالایشگاه غلات یک شرکت دانش‌بنیان البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهورافتتاح شد و به بهره برداری رسید.

دکتر سورنا ستاری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های فناور صنعتی در استان البرز، حوزه غلات را زیرساختی برای توسعه صنایع و فناوری‌های پایین دستی در حوزه  مواد غذایی عنوان کرد و افزود: پیشرفت‌های فناورانه می‌تواند محورهای گوناگون بی شمار کسب و کارهای جدید را سامان بدهد. صنایع این بخش به دست جوانان خلاق و نوآوری آنان رشد می کنند. کارآفرینان با حمایت از این جوانان و راهبری آنان زمینه را برای کارآفرینی  اشتغال  فراهم کنند.

ستاری با بیان اینکه کشاورزی جزو بخش‌های اساسی و حیاتی کشور در توسعه به شمار می‌رود، گفت: توسعه این بخش نیازمند ورود فناوری پیشرفته است. در حوزه غذا پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، اما در دیگر حوزه‌ها مانند کشاورزی کاستی‌های جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: حضور فناوری‌های نوین به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه کشاورزی زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های بسیار زیادی در حوزه خدمات تولید و توزیع شده است که در ابعاد جهانی نیز  تحول آفرین و منحصر به فرد به شمار می‌رود.

افتتاح تصفیه خانه مدرن پساب

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، افتتاح پروژه تصفیه خانه مدرن صنعتی به روش بیورآکتور نیز از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور ستاری افتتاح شد. راکتور Extended Granular Sludge Bed فرایندی مدرن با راندمان بالا در تصفیه بی هوازی فاضلاب و پساب صنعتی است.

افتتاح نیروگاه برق با سوخت پاک

همچنین امروز کلنگ پروژه دانش‌بنیان نیروگاه برق با سوخت بیوگاز و بیواتانول در گروه پژوهشی و صنعتی زر استان البرز بر زمین خورد.

 این نیروگاه، با استفاده از گازهای تولیدی حاصل از فعالیت باکتریهای غیر هوازی موجود در پسماب ها و مانده غلات برق تولید می کند.

افتتاح فاز دوم پالایشگاه غلات‌زر

فاز دوم پالایشگاه غلات گروه صنعتی زر به روش آنزیمی نیز امروز با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور،  شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی،  کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار البرز به افتتاح رسید.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5798/حوزه-غلات-زیرساخت-توسعه-صنایع-پایین‌دستی-در-بخش-مواد-غذایی-است
بستن   چاپ