ایرانیان جهان
صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی با زمان سنج هوشمند
یکشنبه 15 بهمن 1396 - 6:59:32 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- اگر نگران استفاده بیش از حد از آب برای به ثمر رساندن محصولات کشاورزی یا سرسبز نگهداشتن باغ و زمین های زراعی هستید می توانید از این به بعد از شلنگ های مجهز به زمان سنج و سوپاپ بهره بگیرید.

شرکت اوربیت زمان سنج خاصی موسوم به بی – هایو برای نصب بر روی شلنگ های آب تولید کرده است. این زمان سنج همراه با یک کیت خانگی عرضه می شود که مدیریت میزان مصرف آب را تسهیل می کند.

زمان سنج مذکور فرایند مصرف آب را به طور خودکار مدیریت و بهینه سازی می کند و برنامه تلفن همراه عرضه شده به همراه آن برنامه ریزی زمان آب دهی در مزارع و باغ ها را بدون نیاز به دخالت انسان ممکن می کند.

این زمان سنج به طور صوتی نیز قابل کنترل بوده و به همین منظور با دستیارهای صوتی هوشمند الکسا ساخت آمازون و سیری ساخت اپل سازگار شده است. قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم وای – فای و سازگاری با بلوتوث از جمله دیگر مزایای این محصول است.

این زمان سنج را می توان به هر شلنگ آبی متصل کرد و از آن برای صرفه جویی در مصرف آب در زمین ها و باغ های کوچک و بزرگ بهره گرفت. یکی از نقاط قوت منحصر به فرد این سیستم، امکان دریافت اطلاعات آخرین وضعیت آب و هواست تا در صورت بارش برف و باران از آبیاری زمین های کشاورزی خودداری شود.

همچنین سیستم مذکور برای بهینه سازی زمان بندی آبیاری زمین قادر به دریافت اطلاعاتی همچون نوع زمین، نوع خاک، شیوه آبیاری در گذشته و غیره است. کنترل لحظه به لحظه وضعیت آبیاری از جمله دیگر مزایای این سیستم است. هزینه خرید هر یک از این زمان سنج ها 40 دلار و هزینه خرید سیستم مدیریت وای – فای آن 70 دلار است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5782/صرفه-جویی-در-مصرف-آب-کشاورزی-با-زمان-سنج-هوشمند
بستن   چاپ