ایرانیان جهان
دانشگاه علوم پزشکی ایران از یک محقق گمنام حمایت می کند
شنبه 14 بهمن 1396 - 7:44:03 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- سمینار یک روزه ترجمان دانش و کار آفرینی به همراه معرفی محقق جوان لرستانی «فرهنگ ترکی» 30 بهمن ماه با همکاری معاونت اجتماعی و جمعی از اساتید، دانشجویان و محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود.

در بخشی از این سمینار که در حضور چهره های علمی و محققان کشور برگزار می شود، از محقق حوزه زیست شناسی «فرهنگ ترکی»  به پاس تلاش های ارزنده علمی و تحقیقی تقدیر به عمل می آید.

فرهنگ ترکی محقق نورآبادی دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی، به خاطر ثبت جهانی دوزیستان نادر ایران و درج مقالات علمی در ژورنال های تخصصی دنیا شخصیتی صاحب‌نام در میان دانشمندان علم خزنده شناسی است.

این محقق تحقیقات خود را در استان لرستان به انجام رسانده  و طی 15 سال تلاش توانسته پژوهش‌های مفیدی را در مورد سمندر و وزغ لرستان در سال 2010 و 2011 انجام دهد و 9 گونه جدید را از فلات ایران و آناتولی در سطح بین‌المللی به ثبت برساند که از جمله آنها می توان به ثبت جکوی برگ انگشتی گرانولی، کشف در محله ماله کوه  پلدختر، در سال 2010 و ثبت جهانی در آلمان، جکوی پولک خشن استیون اندرسونی، منطقه تنگ گاوشمار در  سال 2010 و ثبت جهانی در آلمان، جکوی برگ انگشتی زاگرسی، در منطقه تنگ هفت در  سال 2011  ثبت‌ جهانی در پرتقال و ... اشاره کرد.

همچنین این محقق دارای H-index=5 است و تاکنون ده ها مقاله علمی در نشریات معتبر جهانی به چاپ رسانده است که از جمله آنها 22 مقاله ISI  را می توان نام برد.

تیم برگزاری سمینار ترجمان دانش و کارآفرینی در نظر دارند ضمن ارج نهادن به تلاش های این محقق، با هدف حمایت از طرح های تحقیقاتی، بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه های علمی وی را تامین کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5772/دانشگاه-علوم-پزشکی-ایران-از-یک-محقق-گمنام-حمایت-می-کند
بستن   چاپ