ایرانیان جهان
تلاش برای تغییر تصور ناهمخوان بودن رشته‌های علوم انسانی با موضوع تولید و اشتغال
دوشنبه 2 بهمن 1396 - 6:33:42 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- سمیه توحیدلو در نشست خبری امروز که در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره اولویت با پایان‌نامه‌هایی است که مشخصا منتج به نتیجه یا کاربرد در قالب طرح‌نامه‌های تجاری، سیاسی،‌ راهبردی و غیره... شده باشند.

وی در ادامه با اشاره به تصور برخی دانشجویان علوم انسانی مبنی بر عدم همخوانی رشته‌های آن‌ها با موضوعات مربوط به تولید و اشتغال، افزود: تلاش ما این است که تصور عدم همخوانی رشته‌های به ظاهر غیر کاربردی همچون الهیات، ادبیات، فلسفه و غیره... را با موضوع تولید و اشتغال از بین ببریم.

توحیدلو با بیان این که در این جشنواره ایده‌هایی که بتوانند به افزایش تولید و اشتغال منجر شوند، شناسایی شده و مدنظر قرار خواهند گرفت، گفت: تاکنون بیش از 100 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. این در حالی است که بیش از 400 مورد پایان‌نامه را نیز خود پایش کرده‌ایم.

دبیر علمی جشنواره، 4 کارگروه مقالات ارسالی به دبیرخانه را شامل «کارگروه اول: رشته‌هایی نظیر علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری»، «کارگروه دوم: رشته‌هایی نظیر علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی، ارتباطات و علوم تربیتی»، «کارگروه سوم: رشته‌هایی نظیر تاریخ، جغرافیا، حقوق و علوم سیاسی» و «کارگروه چهارم: رشته‌هایی نظیر الهیات، زبان،‌ ادبیات،‌ هنر و زیبایی شناسی و فلسفه» دانست.

توحیدلو سپس به همکاری برخی سازمان‌ها در کمیته‌های علمی داوری مقالات اشاره کرد و گفت: از جمله این سازمان‌ها می‌توان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (معاونت پژوهشی)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ذیل آن صندوق حمایت از پژوهشگران، وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، مجموعه‌های دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد،‌ پیام نور،‌ علمی – کاربردی،‌ فرهنگیان و نیز بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد.

وی در رابطه با مجموعه مخاطبان این جشنواره خاطر نشان کرد: فارغ‌التحصیلانی که در 10 سال اخیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با حوزه تولید و اشتغال دفاع کرده‌اند، در دایره داوری ما قرار می‌گیرند. این در حالی است که از دانشگاه‌ها نیز خواسته شده با کمک اعضای هیات علمی خود، پایان‌نامه‌های مرتبط با این حوزه را معرفی کنند. بدیهی است که بخشی از جوایز نیز به چنین دانشگاه‌ها و مجموعه‌هایی اختصاص داده خواهد شد.

دبیر علمی این جشنواره در پایان اختتامیه جشنواره را 22 اسفند و آخرین مهلت ارسال مقالات را 15 بهمن اعلام کرد و افزود: با توجه به ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره و اهمیت موضوع تولید و اشتغال امیدوار هستیم که فعالیت‌های آن در سال‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره میتوانند مقالات خود را به آدرس thep.ihcs.ac.ir ارسال کنند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5705/تلاش-برای-تغییر-تصور-ناهمخوان-بودن-رشته‌های-علوم-انسانی-با-موضوع-تولید-و-اشتغال
بستن   چاپ