ایرانیان جهان
نبود بازار کار برای اشتغال فارغ‌التحصیلان علوم‌انسانی عامل گرایش شدید به رشته‌های فنی مهندسی
شنبه 30 دی 1396 - 6:53:17 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- محمود پوریوسف اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته ارتباط و همکاری بین صنعت و دانشگاه از پشتوانه قوی برخوردار است، در صورتی که این ارتباط در کشور ما ضعیف و کم رنگ بوده و بصورت اصولی پی‌ریزی نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به اینکه افزایش بضاعت علمی صنعت طبیعتا با افزایش فعالیت‌های علمی که در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد، ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: دانشجویان به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این امر نقش شایانی را ایفا می‌کنند و این تعامل موجب خواهد شد که بتوانیم در بازارهای بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم بین صنعت و دانشگاه تعاملی برقرار کنیم، توانایی‌های هر دو قسمت پراکنده شده و نمی‌توان انتظار داشت در راستای توسعه کشور به روش علمی  کار فوق‌العاده‌ای انجام داد؛ چرا که  رشد صنعت بدون پشتوانه آموزشی و پژوهشی یک رشد نامتوازن خواهد بود.

پور یوسف در خصوص اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ارومیه برای افزایش تعامل صنعت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با هدف هم‌افزایی بین دانشگاه و صنعت با ایجاد دفاتر ارتباط صنعت با جامعه، ایجاد مراکز رشد واحدهای فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان  و حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های پژوهشی با رویکرد تجاری‌سازی و ثبت اختراع گام‌های موثری در این راستا برداشته است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5694/نبود-بازار-کار-برای-اشتغال-فارغ‌التحصیلان-علوم‌انسانی-عامل-گرایش-شدید-به-رشته‌های-فنی-مهندسی
بستن   چاپ