ایرانیان جهان
تشویق کودکان به مسواک زدن با مسواک هوشمند
چهارشنبه 20 دی 1396 - 6:51:25 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- در این سیستم با استفاده از فناوری تصویری، ردیابی حرکت و دوربین جلویی گوشی مسواک زدن به یک بازی تبدیل شده تا کودکان به آن علاقه‌مند شوند.

این بازی که Magik Mirror نامیده می‌شود با روشن کردن دوربین جلویی و قرار دادن آن در مقابل صورت آغاز می‌شود. کودک در این بازی در حالی که دندان‌های خود را مسواک می‌زند با هیولای بد بازی مبارزه کرده و آن را از میان حفره‌ها بیرون می‌کشد.

برای کشتن هیولا نیز به حباب نیاز است که کودک با آب و تمیز کردن دهان خود آن را ایجاد می‌کند. کاربر در این بازی به حرکت در اطراف و فرو بردن مسواک خود به طور کامل در داخل دهان برای تیراندازی به هیولا نیز نیاز دارد.

این اولین‌بار نیست که یک شرکت از بازی برای ترغیب کودکان به مسواک زدن استفاده می‌کند. در سال 2014 نیز  شرکت Grush  مسواکی با سنسور حرکتی و بازی گوشی همراه این طرح را ارائه کرده بود. اما Magik با استفاده از واقعیت افزوده به ترکیب فیلم در زمان واقعی و جلوه‌های دیجیتالی بازی سرگرم‌کننده بهتری ارائه کرده است.

در نسخه‌های پیشین این طراحی نگه داشتن تلفن همراه با یک دست و مسواک زدن کار مضحکی بود، اما Kolibree می‌گوید که در این روش یک دست کاربر به دلیل وجود نگهدارنده تلفن همراه آزاد است.

برای جلوگیری از مسواک زدن بیش از حد کودک که موجب آسیب لثه در هر سنی می‌شود این بازی فقط سه بار در روز پخش می‌شود و والدین قادرند زمان مورد نیاز برای مسواک زدن کودک را برنامه‌ریزی کنند.

این شرکت اعلام کرد: در آینده این تلفن هوشمند به آینه هوشمند تبدیل خواهد شد تا دیگر نیازی به استفاده از تلفن همراه توسط کودکان نباشد.

مسواک Magik در اواخر سال جاری با هزینه کمتر از 30 دلار در دسترس افراد قرار خواهد گرفت و با توجه به توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا که می‌گوید باید  هر سه تا چهار ماه مسواک خود را جایگزین کنید هزینه سالانه خرید این مسواک کمتر از 120 دلار خواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5642/تشویق-کودکان-به-مسواک-زدن-با-مسواک-هوشمند
بستن   چاپ