ایرانیان جهان
گسترش همکاری علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی با دانشگاه پاریس 13
چهارشنبه 6 دی 1396 - 7:02:21 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین میرزایی و ژان پیر آستروک در دیدار خود به بررسی نهایی راهکارهای گسترش همکاری‌های دو مرکز در در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، طرح‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تبادل دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی پرداختند و پس از آن، تفاهم‌نامه همکاری مشترک و برنامه عمل یک ساله را در این زمینه امضا کردند.

بر این اساس، در این دیدار که دکتر سیدابوالحسن ریاضی، معاون سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشگاه پاریس 13 و مشاور بین‌الملل پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند، توافق شد در نخستین مرحله و با همکاری سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب قراردادی تبادل تعدادی از دانشجویان دو کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی به صورت فرصت مطالعاتی کوتاه مدت در دستورکار قرار گرفته و برگزاری دوره‌های مشترک میان طرفین در سال آتی تحقق پذیرد.

دانشگاه پاریس 13 به عنوان یکی از دانشگاه‌های زیرمجموعه سوربن سیته و از اعضای کنسرسیوم دانشگاهی پاریس، با 24 هزار دانشجو هزار و دویست عضو هیات علمی در شمال پاریس قرار دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، همچنین دکتر میرزایی، دکترریاضی و دکترشاکری در بازدیدی جداگانه با معاون بین‌الملل دانشگاه پاریس 3 و نماینده اینالکو مذاکره کردند. در این دیدار مسئولان فرانسوی ضمن اشاره به دوره‌های مشترک خود با دانشگاه‌های ایران، از برگزاری دوره‌های مشترک تخصصی در حوزه ماموریت پژوهشکده استقبال کردند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5563/گسترش-همکاری-علمی-پژوهشکده-مطالعات-فرهنگی-با-دانشگاه-پاریس-13
بستن   چاپ