ایرانیان جهان
استفاده از سیاه‌ترین ماده جهان در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی!
شنبه 2 دی 1396 - 6:51:14 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- تیره‌ترین ماده‌ ساخت بشر که توسط شرکت "وانتابلک"(Vantablack ) ساخته شده، قرار است در المپیک زمستان 2018 در کره‌جنوبی مورد استفاده قرار گیرد.

این ماده حاوی نانولوله‌کربنی در ساخت ساختمان به‌کار می‌رود و در طول روز، ساختاری شبیه به آسمان شب را تداعی می‌کند!

این ماده اولین بار توسط شرکت وانتابلک در سال 2014 ساخته شد. این ماده قادر به جذب 99.9 درصد از نور است که به‌عنوان تیره‌ترین ماده ساخت بشر شناخته می‌شود.

پیش از این زغال چوب با جذب 96 درصدی نور، پیشتاز بود که بعد از ساخت این ماده، رتبه اول به این نانوماده‌ تیره اختصاص داده شد.

این ماده به قدری تیره است که هیچ شکلی روی آن قابل تشخیص نیست و نمی‌توان اجسام سه‌بعدی را روی آن شناسایی کرد.

در این ساختار، نانولوله‌های کربنی به‌صورت عمودی روی سطح رشد کرده‌ و ساختار دقیق و کاملی را ایجاد کردند، به طوری که فوتون‌ها میان نانولوله‌ها به دام می‌افتند.

"بن جنسن"، از بنیان‌گذاران شرکت "سوری نانوسیستم" (Surrey NanoSystems)، شرکت مادر "وانتابلک"، می‌گوید: نانولوله‌های کربنی را با ارتفاع بسیار بلند در حد چند صد متر تصور کنید. حال اگر شما وسط این جنگل نانولوله‌های کربنی باشید، نور چگونه می‌تواند به شما در اعماق این جنگل برسد؟

کره‌جنوبی تصمیم گرفته تا از این فناوری در المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ استفاده کند. این کار به "آصف خان" سپرده شده است. "آصف خان" که اصالتی پاکستانی دارد، پیش از این نیز طراحی‌هایی را برای المپیک انجام داده است.

"آصف‌ خان" قصد دارد یک ساختمان را با این ماده‌ سیاه پوشش دهد، به‌طوری که در روز سطح این ساختمان کاملا تیره به نظر برسد. سپس روی این صفحه کاملا سیاه، نقاط روشنی را ایجاد کند که همانند ستارگان بدرخشد، به طوری که از دور، این ساختمان همانند آسمان شب به‌ نظر برسد که ستارگانی در حال درخشش روی آن قرار دارند.

این ساختار سیاه و سفید، به نوعی الهام گرفته از طبیعت سفید بازی‌های المپیک زمستانی است. "آصف خان" در سال 2012 نیز برای کوکاکولا طرحی برای المپیک تابستانی لندن تهیه کرده بود


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5528/استفاده-از-سیاه‌ترین-ماده-جهان-در-المپیک-زمستانی-2018-کره-جنوبی!
بستن   چاپ