ایرانیان جهان
عرضه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت در پارس جنوبی
سه شنبه 28 آذر 1396 - 2:09:12 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس از 5 تا 7 اسفندماه امسال در پارس جنوبی برگزار می‌شود.

عبدالحمید امامی، عضو کمیته فنی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی گفت: در بسیاری موارد خدمات فناورانه را که شرکت‌های خارجی در منطقه پارس جنوبی ارائه می‌دهند، می‌توان باکیفیت بالاتر و بومی‌سازی شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران ایرانی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت می‌تواند بستر بهره‌مند شدن صنعت از قابلیت‌های شرکت‌های داخلی را فراهم کند، یادآور شد: پیش ‌از این نیز صنعت نفت برای بهتر شدن این ارتباط گام‌هایی برداشته است. برای مثال شرکت ژاپنی طرحی در حوزه نفت دارد که با واگذاری‌ آن به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانستند این فناوری را علاوه بر بومی‌سازی با راندمان و کیفیت بالاتری تولید کنند؛ از این رو استفاده از فناوری داخلی در حوزه نفت و گاز اتفاق جدیدی نیست.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5509/عرضه-توانمندی‌های-شرکت‌های-دانش‌بنیان-حوزه-نفت-در-پارس-جنوبی
بستن   چاپ