ایرانیان جهان
ربات ها به مراسم حمل مشعل المپیک زمستانی پیوستند
دوشنبه 27 آذر 1396 - 1:06:50 PM
مهر
سرزمین ایرانیان- یکی از این ربات ها توسط موسسه علم و فناوری KAIST کره جنوبی ساخته شده و برای مدتی مشعل بازی های المپیک زمستانی را در خیابان با خود حمل کرد.

ربات یادشده که هوبو نام دارد در سال 2015 جایزه چالش رباتیک جهانی دارپا را نیز از آن خود کرده بود. این ربات برای اثبات قابلیت های خود بعد از طی یک مسیر کوتاه با استفاده از یک دست خود دیواری را که بر سر راهش قرار داشت، شکافت و با دست دیگر خود مشعل المپیک را از محل شکافته شده به یکی از اساتید دانشگاهی طراح خود تحویل داد.

سازندگان این ربات هدف از این کار را نمایش توانمندی های نامحدود ربات ها اعلام کرده اند. آنها می گویند در آینده می توان از ربات ها برای انجام امور متنوعی استفاده کرد.

ربات دیگری که در جریان برگزاری مراسم حمل مشعل المپیک به نمایش گذاشته شده ربات بزرگی بود که یک انسان با نشستن بر روی آن می توانست حرکتش را در خیابان ها کنترل کند. این ربات که FX-2 نام دارد برای اولین بار در جریان برگزاری مراسم مذکور در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. این ربات 182 سانتیمتری دارای دو دست بزرگ با 5 انگشت برای انجام وظایف گوناگون است.

کره جنوبی اعلام کرده که از بسیاری از فناوری های رباتیک برای انجام هر چه بهتر بازی های المپیک زمستانی سال 2018 این کشور استفاده می کند و از جمله 85 ربات را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر مسابقات به کار می گیرد. در عین حال ژاپن نیز می گوید برای برگزاری المپیک تابستانی سال 2020 از خودروهای خودران و یک دهکده کامل رباتیک بهره می گیرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5504/ربات-ها-به-مراسم-حمل-مشعل-المپیک-زمستانی-پیوستند
بستن   چاپ