ایرانیان جهان
گرفتن سلفی‌های پی‌درپی یک مشکل رفتاری است
دوشنبه 27 آذر 1396 - 1:00:42 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- واژه انگلیسی "Selfitis" یا  "علاقه بیش از حد به گرفتن عکس‌های سلفی" اولین‌بار در سال 2014 معرفی شد. در واقع این برای اولین‌بار بود که انجمن روانشناسان آمریکا این عادت "ناشایست" را جزو مشکلات روحی و روانی و البته در میان بیماری‌های روانی طبقه‌بندی می‌کند.

به دنبال طبقه‌بندی جدید انجمن روانشناسان آمریکا گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت در انگلستان این پدیده را برای اولین‌بار به دقت مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که اختلال Selfitis نه تنها در بعضی از مردم  وجود دارد بلکه در صورت جلوگیری از پیشرفت، به یک رفتار خودخواهانه و بعضاً شدید تبدیل می‌شود.

دکتر مارک گریفیت، متخصص اعتیادهای رفتاری از دانشگاه ناتینگهام گفت: چند سال پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه انجمن روانشناسی آمریکا قرار است اعتیاد به سلفی را در بین بیماریهای روانی طبقه‌بندی کند، اگرچه این موضوع در ابتدا شبیه یک شوخی به نظر می‌رسید، اما به این معنا نبود که اعتیاد به سلفی وجود ندارد، و اکنون نتیجه تحقیقات ما نشان می‌دهد که این اختلال روانی وجود دارد.

محققان در ابتدای کار یک حد مشخص برای سلفی گرفتن را تعیین کردند. آنها به این جمع‌بندی رسیدند که افراد سلفی بگیر در سه سطح قابل تشخیص هستند. سطح اول کسانی هستند که در روز بیشتر از سه مرتبه از خود عکس می‌گیرند، سطح دوم  کسانی هستند که سلفی‌های خود را منتشر می‌کنند و دسته سوم کسانی هستند که در مرحله حاد این عارضه قرار دارند. این افراد کسانی هستند که در روز بیشتر از 6 بار تصاویر سلفی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

محققان دریافتند کسانی که بیش از حد سلفی می گیرند اغلب نیازمند توجه بیشتر هستند. این افراد در  بیشتر موارد با کمبود اعتمادبه‌نفس مواجه می‌شوند، پس تلاش می‌کنند با این روش جایگاه اجتماعی‌شان را بهبود بخشند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5501/گرفتن-سلفی‌های-پی‌درپی-یک-مشکل-رفتاری-است
بستن   چاپ