ایرانیان جهان
بررسی استفاده از فناوری‌های نوین برای بازتوانی بیماران در کنگره علوم اعصاب
دوشنبه 27 آذر 1396 - 12:58:52 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر جمال شمس با بیان این مطلب گفت: ارتباط میان پژوهشگران، دانش پژوهان علوم اعصاب و تاکید بر همکاری دانشجویان به عنوان سرمایه‌های کشور، از دیگر اهداف ششمین کنگره علوم اعصاب است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه علمی ایران در زمینه‌های علوم پزشکی و علوم شناختی اظهار کرد: تولیدات علمی در داخل کشور یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از دانش و یافته‌های علمی، زمینه‌های همکاری و تبادل تجارب میان پژوهشگران و محققان در رشته‌های گوناگون را توسعه و گسترش داد. 

دبیر بخش بالینی ششمین کنگره علوم اعصاب با تاکید بر حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و دیگر مراکز تحقیقاتی از توسعه علوم در کشور، افزود: با بهره‌گیری از تولیدات علمی داخل کشور و گسترش فناوری‌های پیشرفته، فرصت‌های لازم برای بومی‌سازی فناوری‌ها و نیز کاهش میزان وابستگی‌ها فراهم خواهد شد و زمینه برای ارتقای کیفیت زندگی مردم، کمک به درمان بیماری‌ها و نیز استفاده موثر از فناوری‌های نوین با به کارگیری دانش بومی مهیا می‌شود.

استاد دانشگاه پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه درحال حاضر بخش عمده‌ای از تکنولوژی مورد استفاده در رشته‌های علوم پزشکی و درمانی از خارج تامین می‌شود، گفت: با بهره‌گیری از دانش بالای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، می‌توان فناوری‌ها را بومی‌سازی کرد و با صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی، میزان وابستگی‌ها را کاهش داد.

وی حضور شماری از صاحبنظران و محققان مراکز علمی معتبر خارج از کشور در ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی را فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات و یافته های پژوهشی با اساتید و دست اندرکاران ایرانی حرفه علوم اعصاب  عنوان کرد و یادآور شد: اشتراک یافته‌های علمی و انتقال دانش و تجارب منجر به توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی میان دو طرف می‌شود.

دکتر شمس اضافه کرد: متخصصان خارجی شرکت کننده در کنگره تهران، در بخش‌های مختلف علوم شناختی به‌ویژه در علوم اعصاب فعالیت دارند.

وی گفت: در ششمین کنگره علوم اعصاب، شیوه‌های درمان بیماری‌های روان و اعصاب و نیز استفاده از فناوری‌های نوین برای بازتوانی بیماران مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به مدت سه روز از 29 آذرماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی در تهران برگزار می‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5500/بررسی-استفاده-از-فناوری‌های-نوین-برای-بازتوانی-بیماران-در-کنگره-علوم-اعصاب
بستن   چاپ