ایرانیان جهان
فرصت های پژوهشی در قلمرو مطالعات علوم شناختی بررسی می شود
شنبه 25 آذر 1396 - 7:09:52 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- سمینار آشنایی با قلمرو مطالعات علوم شناختی با هدف آموزش و ترویج علوم شناختی و دعوت از محققان و اساتید برای ارائه طرح های تحقیقاتی، با همکاری دانشگاه خوارزمی و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در تهران برگزار می شود.

رمضان برخورداری دبیر برگزاری این سمینار علمی درباره این رویداد عنوان کرد: توسعه آموزش و ترویج علوم شناختی و انتقال یافته های علوم شناختی در سطح آموزش و پرورش و نیز علوم تربیتی از اهداف همایش آشنایی با قلمرو مطالعات علوم شناختی است که 25 آذر ماه سال جاری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی در تهران برپا می شود.

وی ادامه داد: در طول این نشست علمی و آموزشی، سیاست های حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و ترویجی و نیز حمایت از اساتید، محققان و دانش پژوهان تبیین و ارائه خواهد شد.

دبیر سمینار آشنایی با قلمرو مطالعات علوم شناختی گفت: در این همایش، یکی از موضوعات علوم شناختی در ارتباط  با فلسفه ذهن تحت عنوان نوروفنومنولوژی و افق پژوهش های مربوط به یادگیری، به عنوان یکی از قلمروهای مطالعات علوم شناختی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: زمینه ترویج و آموزش علوم شناختی با استقبال و همکاری دانشجویان، محققان و اساتید در مراکز علمی و دانشگاهی فراهم و بستر لازم برای گسترش هرچه بیشتر حوزه های علوم شناختی در فضای های آموزشی و علوم تربیتی کشور مهیا شود.

همچنین محمود تلخابی عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی نیز که قرار است در این همایش یک روزه فرصتهای پژوهشی در قلمرو مشترک علوم شناختی و تربیت را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهد اظهار کرد: براساس نیاز سنجی و دیدگاه کارشناسان، جهت گیری پژوهش با رویکرد شناختی در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک اولویت مورد توجه است.

وی تاکید کرد: براساس اولویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، امکان انجام پژوهش در سطوح مختلف در دستور کار قرار دارد و امید است، همکاری میان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان به انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی هرچه بیشتر منجر شود.

محمدحسین مقامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی نیز در این باره گفت: در سمینار آشنایی با قلمرو مطالعات علوم شناختی، فعالیت های بین المللی ستاد از جمله همکاری های پژوهشی و علمی میان ایران و برزیل ، طرح های شاخص در حوزه های علوم اعصاب و فناوری برای شرکت کنندگان تشریح خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات لازم در خصوص فعالیتهای حمایتی ستاد علوم شناختی از جمله در بخش پایان نامه ها، مقالات، طرح های پژوهشی و آموزشی و نیز برگزاری کارگاه های مرتبط با حوزه علوم شناختی نیز ارائه و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5488/فرصت-های-پژوهشی-در-قلمرو-مطالعات-علوم-شناختی-بررسی-می-شود
بستن   چاپ