ایرانیان جهان
گردش های سیاسی، سرمایه گذاری را دچار مشکل کرده است
چهارشنبه 22 آذر 1396 - 6:40:40 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- حمیدرضا طیبی در دومین جشنواره ناصر خسرو که به همت دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات مرتبط با آن ها را زمینه های اصلی توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: با وجود کارهای خوبی که در این حوزه ها انجام شده است، اما همچنان نیازمند توسعه بیشتر در هر چهار زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت در هر چهار زمینه، به فناوری و سرمایه نیاز داریم. فناوری را یا باید خودمان تولید کنیم، یا از کشورهای خارجی بگیریم. بنابراین برای حوزه هایی که صاحب تجربه نیستیم، به یک رابطه معقول با دنیا نیاز داریم و گردشگری به دلیل زود بازده بودن، یکی از حوزه هایی است که باید تجربه دنیا را خوب یاد بگیریم.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: باید اجازه دهیم سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام شور و دولت در نهایت بتواند تسهیلات ارائه کند، اما سرمایه گذار زمانی وارد عمل می شود که بتواند در درازمدت از آن سرمایه گذاری استفاده کند و این زمانی اتفاق می افتد که کشور دارای امنیت باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت امنیت داخلی، خوب است. ولی آنچه برای سرمایه گذار اهیمت دارد امنیت در سیاست گذاری ها و استراتژی های در درازمدت است. در گردش های سیاسی کشور، سیاست ها و استراتژی های ما نباید تغییر کنند، درحالیکه هر 8 سال یکبار شاهد این هستیم که بسیاری از استراتژی ها با گردش های سیاسی تغییر می‌کنند و این مسأله، سرمایه گذاری را دچار مشکل می کند.

طیبی تاکید کرد: باید مرز انقلابی بودن و ارتباط ما با دنیا مشخص شود تا بتوان برنامه ریزی درازمدت انجام داد و براساس این برنامه ریزی، سرمایه گذار هم به کشور جذب کرد. از ضروریات کشور است که نخبگان سیاسی و علمی با یکدیگر گفت وگو کرده و به توافق برسند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5477/گردش-های-سیاسی،-سرمایه-گذاری-را-دچار-مشکل-کرده-است
بستن   چاپ