ایرانیان جهان
عرضه دستگاهی با قابلیت کم‌ و زیاد کردن نور لامپ در کشور
سه شنبه 21 آذر 1396 - 6:39:09 AM
ایسنا

سرزمین ایرانیان- سیدفرزاد موسوی زاده از محققان این طرح   با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه کنترل روشنایی، اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از سیستم عامل اندروید و اینترنت قادر به کم و زیاد کردن نور لامپ است.

وی کاربرد این دستگاه را در کارگاه‌ها، منازل، ادارات و سازمان‌ها دانست و ادامه داد: زمانی که هوا ابری است و یا شرایط نور طبیعی به گونه‌ای است که نیاز به نور زیاد لامپ نیست، این دستگاه قادر به کنترل نور است.

موسوی‌زاده، اضافه کرد: در طول روز که نیاز به حد توان بالای لامپ نیست، این دستگاه می‌تواند به میزان لازم نور را کم و یا زیاد کند.

این محقق صرفه‌جویی میزان مصرف انرژی را از قابلیت‌های این دستگاه نام برد و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های ما این دستگاه تاثیر حداقل 25 درصد در صرفه‌جویی انرژی دارد.

این محقق با تاکید براینکه این دستگاه بر سیستم‌های روشنایی موجود در بازار قابل نصب است، اظهار کرد: دستگاه کنترل انرژی دارای 6 خروجی است که هر خروجی آن 200 وات مصرف انرژی را کم و یا زیاد می‌کند و در مجموع این دستگاه می‌تواند 1200 وات مصرف برق را کاهش دهد.

موسوی‌زاده، هوشمندسازی جاده‌ها را از دیگر دستاوردهای این مطالعات نام برد و افزود: جاده‌هایی که به درون شهرها کشیده شده‌اند، یکی از عوامل تصادفات منجر به مرگ عابران پیاده هستند که برای رفع این چالش اقدام به طراحی سامانه هوشمندسازی جاده کردیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه مجهز به سنسورهای تشخیص عابر پیاده است، گفت: زمانی که عابر پیاده می‌خواهد از یک سمت به سمت دیگر جاده برود این دستگاه از طریق تشخیص این سنسور، LEDهایی را روشن می‌کند و به این ترتیب رانندگان از وجود عابران پیاده آگاه خواهند شد.

این محقق با تاکید بر اینکه این سامانه به ویژه در شب برای کاهش تصادف موثر بوده است، خاطر نشان کرد: عابران پیاده تمایلی به استفاده از پل هوایی عابران پیاده و یا زیر گذرها را ندارند و این دستگاه می‌تواند در حفظ ایمنی جاده‌ها و عابران پیاده موثر باشد.

موسوی‌زاده با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در استان خراسان شمالی، توضیح داد: این پایلوت با همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان شمالی این سامانه در "اسفراین" در روستای "ایرج" راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در این روستا هر هفته یک گزارش تصادف عابر پیاده منجر به مرگ منتشر می‌شد و راه‌اندازی این پایلوت کاهش چشمگیری در تصادفات داشته است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5468/عرضه-دستگاهی-با-قابلیت-کم‌-و-زیاد-کردن-نور-لامپ-در-کشور
بستن   چاپ